×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استان تهران مستعد پرورش گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، سید نقی عزیزی افزود: از آنجایی که بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی به هیچ گونه تکنولوژی و صنعتی نیاز ندارد و از طرفی این بهره برداری خسارتی به اکوسیستم مراتع وارد نمی کند، بر همین اساس این فعالیت در رونق اقتصاد نقش مؤثر و مفیدی دارد.

وی به برخی مزایای توسعه کشت و پرورش گیاهان دارویی اشاره کرد و اظهار کرد: پرورش گیاهان دارویی علاوه بر تولید داروهای طبیعی، موجب تولید ناخالص ملی، ارزآوری از طریق صادرات، رونق بخشی در تولیدات داخلی و اشتغال زایی می شود.

عزیزی استان تهران را مستعد پرورش گیاهان دارویی دانست و خاطر نشان کرد: شهرستان های استان تهران به ویژه شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات از لحاظ شرایط اقلیمی از پتانسیل خوبی برای پرورش گیاهان دارویی برخوردار هستند.

سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در ادامه به برداشت صمغ گیاه مرتعی باریجه در استان تهران پرداخت و گفت: در سال جاری و بر اساس قرار داد های منعقده با بهره برداران، تاکنون بیش از شش تن برداشت این گیاه مرتعی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران وی کشت و بهره برداری گیاه باریجه را یکی از مصداق های اجرای طرح های مرتعداری چند منظوره (تلفیقی) در مراتع استان تهران برشمرد و تصریح کرد: تهیه و اجرای طرح های مرتعداری چند منظوره و توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان اقدامات جهشی مهم سال جاری در دستور کار جدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران قرار دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.