×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی کارخانه تولید داروهای گیاهی در کرمانشاه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پیگیری برای راه اندازی کارخانه تولید گیاهان دارویی در استان خبر داد و افزود: مجوز راه اندازی این کارخانه تا پایان شهریور ماه امسال صادر خواهد شد.

دکتر قباد محمدی، با اشاره به وجود سه کارخانه داروسازی در استان گفت: یکی از این کارخانه‌ها، باختر بیوشیمی است که جزو بزرگترین کارخانجات داروسازی غرب کشور و از جمله کیفی‌ترین این کارخانجات در کشور می باشد.

وی افزود: این کارخانه حدود ۱۵۰ نوع قلم دارو تولید می کند که برخی از آنها در کشور انحصاری است.

محمدی یادآور شد: از جمله داروهای انحصاری تولید این کارخانه داروی “فاویپیراویل” (داروی مورد استفاده در درمان کرونا) و برخی داروهای بکار رفته در درمان هپاتیت و نیز آنفلوآنزای H1N1 است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت دو کارخانه دیگر داروسازی در استان گفت: این دو کارخانه “سیما شیمی” و “نیکان اکسیر باختر” تولید ماده اولیه دارو را برعهده دارند که برخی از محصولات تولیدی آنها در کشور انحصاری است.

وی افزود: یکی از این دو کارخانه تولید ماده اولیه “فاویپیراویل” را بصورت انحصاری در کشور برعهده دارد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر پیگیر راه اندازی کارخانه چهارم داروسازی در استان هستی، عنوان کرد: کارخانه جدید داروسازی در استان تولید داروهای گیاهی را  برعهده دارد که مجوز راه اندازی آن تا پایان شهریور صادر خواهد شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.