×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هسته شکل‌گیری یکی از مراکز بذر کشور در دانشگاه اردکان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، فاطمه بهجتی اردکانی در نشست با خبرنگاران گفت: مزرعه گیاهان دارویی و صنعتی این واحد دانشگاهی به عنوان هسته شکل‌گیری یکی از مراکز بذر کشور به بهره‌برداری رسیده و خوشبختانه طرح‌های مطالعاتی و اختراعات این حوزه ارزش بسیاری را کسب کرده است.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده گیاهان دارویی صنعتی دانشگاه در قالب یک مزرعه و گلخانه گیاهان دارویی صنعتی و یک آزمایشگاه تخصصی فراوری گیاهان دارویی، ارزش طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی این پژوهشکده را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

بهجتی اردکانی در ادامه خاطرنشان کرد: عضویت ۲۷ نفر از اساتید هیئت علمی دانشگاه اردکان در این پژوهشکده، ثبت ۹ طرح و دو اختراع و تالیف دو کتاب از خروجی‌های یکساله این پژوهشکده است که البته نیاز به معرفی و حمایت بیشتری دارد.

رئیس دانشگاه اردکان در بخش دیگری از سخنانش افزود: فضای کلی دانشگاه اردکان در سال‌های گذشته ۳.۶ هکتار بوده که با رایزنی‌های انجام شده و طی فعالیت در این مدت به ۱۰.۸ هکتار افزایش یافته است.

وی از تلاش برای توسعه زمین و فضای استاندارد آموزشی در اندازه نام دانشگاه بزرگ اردکان در فاز بعدی فعالیت‌های این واحد دانشگاهی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات پاسخگوی نیازها و فضاهای آموزشی، رفاهی و فرهنگی بیش از دو هزار و ۵۰۰ دانشجو در این واحد باشیم.

بهجتی اردکانی گفت: چشم‌انداز دانشگاه اردکان در دو دوره‌ی پنج و ۲۰ ساله تعریف شده است که پس از جامعیت دانشگاه اردکان در سال ۹۷، سند چشم‌انداز دانشگاه اردکان تدوین و هم اکنون با تشکیل کمیته‌های پایش، روند اجرایی آن به صورت مستمر دنبال می‌شود.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.