×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فروش شربت گیاهی تقلبی به بیماران کرونایی در مازندران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر محمدرضا شیران، با بیان اینکه درمان بیماری کووید ۱۹ پروتکل مدون کشوری دارد، اظهار کرد: بیمه های درمانی، داروهایی که تحت پروتکل وزارت بهداشت یا در طرح تحقیقاتی هستند را تقبل می کنند.

وی نسخه پیچی خودسرانه برخی پزشکان در مراکز درمانی کرونایی را غیرقانونی و خارج از روال پروتکل تعریف شده از سوی وزارت بهداشت و درمان برای معالجه بیماران کرونایی اعلام کرد و ادامه این روند می تواند ذخایر دارویی مورد نیاز برای بیماران خاص را با کمبود مواجه کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: تمام پزشکان در بیمارستان های کرونایی استان موظف به رعایت پروتکل های درمانی و دارویی هستند و هر گونه نسخه پیچی خارج از پروتکل ممنوع است و با متخلفان نیز برخورد می شود.

به گفته وی تاکنون با تعدادی از این پزشکان که نسخه پیچی خارج از پروتکل های درمانی و دارویی داشتند، برخورد شده است.

وی با اشاره به اینکه آمپول ای وی ای جی، دارویی ویژه بیماران خاص است که به منظور افزایش مقاومت بدن تجویز می‌شود اما برخی پزشکان برای بیماران کرونایی آن را تجویز می کنند، بدون اینکه تاثیری در درمانشان داشته باشد، اظهار کرد: اگر داروهای خارج از پروتکل به خصوص داروهایی که براساس سهمیه بندی از سوی وزارت بهداشت و درمان به استان ها برای بیماران خاص اختصاص داده می شود برای سایر بیماران استفاده شود، درمان بیماران خاص را با مشکل جدی مواجه کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برخی دارو ها با منشا گیاهی برای درمان بیماری کرونا معرفی می شوند در حالی که هیچ دارویی گیاهی برای این بیماری وجود ندارند، گفت: دو طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجوز گرفتند که یک طرح تحقیقاتی در همان مراحل اولیه نتوانست مجوز دریافت کند یکی از طرح ها نیز به دلیل اینکه نتیجه بالینی مثبتی نداشت تایید نشد اما برخی از افراد از آن سوءاستفاده کردند و شربت گیاهی ادعایی برای درمان ویروس کرونا را با قیمت بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون ریال به خانواده بیماران کرونایی فروختند.

وی با تاکید براینکه این دارو هیچ مجوزی از سازمان غذا و دارو دریافت نکرده است، گفت: براساس شکایت خانواده بیماران کرونایی، پرونده چهار متخلف از جمله دو پزشک عامل فروش شربت گیاهی مدعی درمان این ویروس در استان به مراجع قانونی رفت.

شیران تصریح کرد: خانواده بیماران کرونایی داخل و خارج مازندران که به دلایلی شربت گیاهی ادعایی برای درمان این ویروس را از این افراد و یا سایر افراد متخلف خریداری کردند، می توانند مستندات و شکایت خود را به معاونت غذا و دارو برای برخورد قانونی با متخلفان ارایه دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.