×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت انبوه سیاه دانه برای اولین بار در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، حسین زینلی با بیان اینکه برای اولین بار درکشور مقادیر زیادی سیاه دانه کشت شده است، اظهار کرد: با توجه به مشکلات ارزی امکان واردات سیاه دانه کم شده بود؛ بنابراین با این میزان کشت در سال ۱۴۰۰ به خودکفایی در سیاه دانه خواهیم رسید و امیدواریم در سال های آینده نیز بتوانیم این محصول را صادر کنیم.

وی در ادامه به سطح زیر کشت زیره نیز اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۲۵ هزار هکتار سطح زیر کشت زیره در کل کشور وجود دارد که در خردادماه برداشت می شود. همچنین گیاهانی دارویی دیگر همچون آویشن، بادرنجبویه، نعنا  و سیاه دانه نیز در این ماه و ماه های آینده برداشت خواهند شد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت هایش اضافه کرد: برداشت گیاهانی همچون حنا، وسمه و گشنیز نیز از فروردین ماه آغاز شده است و تا شهریور ماه ادامه دارد. این گیاهان در کشور تولید شده و صادراتی هستند.

گیاهان دارویی فاقد کرونا هستند

زینلی در پاسخ به این سوال که آیا هنگام برداشت گیاهان دارویی دستورالعمل های مقابله با کرونا رعایت می شود؟ گفت: شیوه برداشت همه گیاهان از جمله سبزی، صیفی و امثال آن یکسان است و توسط انسان صورت می گیرد و به همین دلیل برای برداشت یک دستورالعمل مشخص وجود دارد که در اختیار کشاورزان گذاشته شده است تا با استفاده از آن محصولات سالم برای مردم تهیه کنند.

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که گیاهان دارویی بعد از برداشت مستقیما فرآوری می شود و هر چیزی که وارد بخش فرآوری شود عاری از هرگونه ویروس خواهد شد. از طرفی بسیاری از این محصولات به صورت خشکبار هستند و ممکن است چندماه بعد مصرف یا صادر شوند و به همین دلیل ویروس روی آنها باقی نمی ماند. با این حال در تلاش هستیم که با رعایت نکات بهداشتی در مسیر سلامت کشور گام برداریم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.