×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیوند طب سنتی با طب مدرن برای مهار کرونا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در بازدید از سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: طب سنتی هم می تواند همانند طب نوین در بحران شیوع کرونا با قاطعیت در مداوا و حفاظت از سلامت مردم دستاوردهای خوبی را به همراه داشته است و در پیشگیری،خودمراقبتی و کنترل بیماری‌ها مفید باشد.

دکتر محمدرضا شمس اردکانی افزود: طی ارتباطات ویدئوکنفرانسی که با پزشکان و متخصصان طب سنتی در کشور چین داشته ایم به این نتیجه رسیدیم طب سنتی و ایرانی نیز بتواند برای مهار کرونا به کمک طب نوین بیاید.

وی گفت: سیستم سلامت کشور یک سیستم یکپارچه است خارج از محدوده وزارت بهداشت و خارج از ضوابط آیین نامه و دستورالعمل ها درمان هیچ کسی نباید به امر سلامت مردم ورود کند و ما در چارچوب های وزارت بهداشت و با گرفتن مجوزهای لازم، داروهای سنتی و فرآورده‌های سنتی در چندین مرکز درمانی در کارآزمایی بالینی قرار دارند و تا کنون نتایج خوبی داشته است.

دکتر شمس اردکانی افزود: البته تا به قطعیت رسیدن موضوع صبر می‌کنیم و سپس اثربخشی این دارو از طریق مراجع قانونی مانند وزارت بهداشت به مردم اطلاع داده خواهد شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰دانشکده و گروه طب سنتی در دانشگاه های مختلف علوم پزشکی کشور مشغول به فعالیت هستند افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوارمی تواند با ظرفیتهای خوبی که دارد به عنوان یک مرکز خوب و قوی در زمینه طب سنتی و کنترل و درمان کرونا فعالیت داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.