×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش تولید گیاهان دارویی در سال ۹۹

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا،  هاشم نقیبی حسینی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سطح زیرکشت گیاهان دارویی در سال ۹۸، حدود ۲۱ هزار هکتار بود که برای سال ۹۹، حدود ۲ هزار هکتار افزایش خواهیم داشت. میزان تولید گیاهان دارویی در سال ۹۷، ۱۴ هزار تن بوده که در سال ۹۸ به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن رسیده و پیش‌بینی ما این است که با توجه به شرایط بارندگی خوبی که داشتیم به ۱۷ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال ۹۹ برسد. عمده این گیاهان کم‌آب‌طلب هستند که با حداقل آب و در قطعات کوچک قابل توسعه و کشت و کار است که حداقل اشتغالزایی را ایجاد خواهیم کرد.

۷۲۰ هزار و ۸۹۳ تن صادرات در سال ۹۸

در بخش دیگری از این نشست فاطمه حلاج‌نیا، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی، تصریح کرد: در مورد تاثیر کرونا بر حمل و نقل با تدبیری که اندیشیده شد و با نامه ریاست سازمان از ستاد کرونا، مجوز حمل و نقل سموم برای فروشگاه‌های مجاز گرفته و به پلیس راه‌ها ابلاغ شد، بنابراین مشکلی نداشتیم و گزارشی از کمبود سموم در شهرستان‌ها گزارش نشده است.

وی بیان کرد: حدود ۷۲۰ هزار و ۸۹۳ تن صادرات در سال ۹۸ داشتیم که در سال ۹۷، ۴۴ هزار و ۷۲۱ تن بوده است. صادرات، واردات و سایر موارد ترانزیت ممکن است تابع شرایط دیگری از جمله قیمت محصولات کشاورزی، نوع محصولی که هر ماه صادر می‌شود و غیره باشد، بنابراین نمی‌توان تنها به کرونا ارتباط داد، اما مرزها محدودتر شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.