×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه و رشد بازار شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ خلاق و فناور در زمینه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، محمد عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره اینکه چرا مردم به سمت استفاده از داروهای گیاهی سوق پیدا کرده‌اند گفت: باید این موضوع را به عنوان یک اصل کلی در نظر بگیریم.

وی افزود: اقبال مردم به سمت مصرف کالاهای وارداتی عموماً از چند کشور خاص ریشه در زمانی دارد که صنعت ایران توان تولید نداشت و توجه تولیدکنندگان خارجی به بازار مصرف ایران و نیازسنجی دقیق و بررسی علائق مردم، بازار را برای ورود و تثبیت محصولات خود مهیا کردند.

 بهبود بازار مصرف کالاهای ایرانی و فراهم شدن بستر صادرات به کشورهای اروپایی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری گفت: در سال های اخیر با هدایت صحیح تولیدکنندگان محصولات گیاهی در حوزه‌های بسته بندی، ارائه اطلاعات صحیح از محصولات خود و توجه به سلیقه بازار در تولید این امر را کمرنگ کرده است. همچنین با پیشرفت بخش تحقیق و توسعه در شرکت‌های تولیدکننده و تولید کالاهای نوآور و دانش بنیان براساس دانش روز نه تنها موجب بهبود بازار مصرف کالاهای ایرانی در داخل بلکه شرایط صادرات آن‌ها  به دیگر کشورها حتی کشورهای اروپایی فراهم شده است.

توسعه و رشد بازار شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ خلاق و فناور 

عصاره ادامه داد: صادرکنندگان گیاهان دارویی با مشکلات بسیاری مواجه‌اند از جمله تحریم ظالمانه‌ای که در سال های اخیر بر کشور ما سایه افکنده و موجب سختی کار و مصائب بسیاری شده است. برگزاری جشنواره ملی گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی نیز یکی از  فرصت‌هایی است که پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این حوزه به منصه ظهور گذاشته می شود و زمینه‌ای برای رشد و توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور در این حوزه فراهم کرده است.

وی در پایان گفت: با توجه به تجربه برگزاری دوره‌های پیشین و استقبال پرشور متخصصان و فعالان عرصه گیاهان دارویی و عموم مردم و علاقمندان از جشنواره و نمایشگاه‌های پیشین گیاهان دارویی و همچنین اهمیت جریان‌سازی اقتصاد دانش بنیان برپایه زیست بوم کارآفرینی و ترویج فرهنگ مصرف گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی در جهت اصلاح سبک زندگی مردم، این ستاد را برآن داشته است که دوره پنجم از این رویداد باشکوه ملی را مهرماه سال ۱۳۹۹ در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.