×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری کارگاه آموزشی گیاهان دارویی در شاهرود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری بسیج از شاهرود، کارگاه آموزشی گیاهان دارویی با شرکت ۲۰۰ نفر از بهره برداران، کارشناسان و علاقمندان به گیاهان دارویی در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) برگزار گردید.
در ابتدای این کارگاه دکتر دزیانیان رئیس مرکز ضمن خیر مقدم، با بیان تاریخچه استفاده ازگیاهان دارویی در ایران و جهان بر اهمیت استفاده از این گیاهان در الگوی کشت استان تاکید کردند.
رئیس مرکز در ادامه با اشاره به تولید بالای زعفران، گل محمدی و زیره سیاه در ایران علی رغم سهم کم کشور در بازار‌های جهانی بر اهمیت بسته بندی و فرآوری این گیاهان و سایر گیاهان دارویی جهت افزایش ارزش افزوده تاکید کردند.
در ادامه کارگاه محققین مرکز دکتر باباخانزاده، مهندس حسینی و خانم دکتر نظری مطالبی را در مورد شناسایی و شناخت گیاهان دارویی، روش‌های تکثیر و کشت وکار گیاهان دارویی، فرآوری گیاهان دارویی (عرق، اسانس، روغن و عصاره گیری)، بسته بندی و بازاریابی گیاهان دارویی به حاضرین در کارگاه ارائه نمودند. سپس مهندس رزازان یکی از فعالان عرصه بازاریابی و فروش محصولات در مورد اهمیت و روش‌های بازاریابی، بسته بندی، تبلیغات و فروش گیاهان دارویی مطالبی را بیان نمودند.

در این کارگاه فرم‌هایی جهت نظرسنجی و ثبت نام دوره‌های تکمیلی گیاهان دارویی بین حاضرین توزیع گردید. در پایان کارگاه حاضرین از نمایشگاه محصولات و نشاء گیاهان دارویی بازدید به عمل آوردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.