×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت از استارتاپ های منتخب گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، محمدحسن عصاره در صد و بیست و هشتمین جلسه ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، ضمن تبریک هفته پژوهش، تحقیقات انجام گرفته توسط مرحوم پرویز باباخانلو از پژوهشگران حوزه گیاهان دارویی را ارزشمند توصیف و اظهار کرد: در طی سال‌های گذشته توسط بسیاری از اساتید  در این حوزه تحقیقات ارزشمندی صورت گرفته است  و نتایج این زحمات به تدریج خود را در سطح جامعه نشان می‌دهد.

عصاره در ادامه افزود: با تکیه بر زیر ساخت‌های علمی مبتنی بر همین پژوهش‌ها و تحقیقات آکادمیک، زیست بوم نوآوری در حوزه گیاهان دارویی و شرکت‌های استارتاپی، رشد بیشتری پیدا کرده است. در چند ماه اخیر نیز رخدادهای مختلفی در این حوزه برگزار شد که از جمله آنها، یک رویداد عرصه نوآوری با حمایت بانک کشاورزی بود. ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی سعی دارد تا با حمایت از منتخبین جشنواره‌ها و رویدادهای علمی مختلف، انگیزه عمومی پژوهشگران را افزایش دهد و آنان را ترغیب کند که جسارت ورود به عرصه فناوری‌های نوظهور و تجاری‌سازی ایده‌های جدید علمی را پیدا کنند. به همین خاطر این ستاد سعی دارد تا استارتاپ‌های منتخب و برگزیده را زیر چتر حمایتی قرار دهد تا به شرکت‌های بالنده و رشدیافته بدل شوند.

وی با تاکید بر افزایش حمایت از طرح‌های نیاز محور، افزود: بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده برای طرح‌ها و پروژه‌های علمی تنها در حمایت مالی خلاصه نمی‌شود و در سبد حمایت‌ها، اقلام مختلفی قرار داده شده است، چیدمان این اقلام بر اساس یک نیازسنجی در مورد نیازهای واقعی شرکت‌ها صورت گرفته است. زیرا این شرکت‌ها به خدمات مختلفی از جمله آموزش و تسهیل در فرایند صادرات محصولات دانش‌بنیان نیاز دارند.

عصاره، ضمن تاکید بر نقش کلیدی آموزش روستاییان در حفظ ذخایر طبیعی و گیاهان دارویی موجود در عرصه‌های طبیعی تصریح کرد: آموزش روستاییان در بهره‌برداری بهینه و منطبق بر اصول علمی از این منابع باید با توجه به این واقعیت انجام گیرد که ایجاد سود و منفعت اقتصادی در حفاظت از منابع طبیعی می‌تواند روستاییان را به نگهبانانی همیشگی و البته وفادار برای طبیعت تبدیل کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.