×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت ۱۲۰ کیلوگرم زعفران در رفسنجان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، حسین رضایی  در حاشیه بازدید از مزرعه زعفران در منطقه خنامان اظهار کرد: حدود هفت هکتار سال جاری در رفسنجان زیر کشت زعفران رفته و به طور میانگین سالانه  بین هفت تا ۱۰ هکتار به سطح زیرکشت شهرستان افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه کشت زعفران علاوه بر رونق اقتصادی در منطقه اشتغال ایجاد کرده است، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود از ۴۰ هکتار  سطح زیر کشت زعفران در شهرستان۱۲۰ کیلوگرم  برداشت شود، امسال ۵۰ تن پیاز کشت شده و اراضی جدید زیر کشت رفته است.
مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به ارزآوری که زعفران دارد، یادآور شد: زعفران به ازای هر مترمکعب مصرف آب ۲٫۵ تا ۳ دلار ارزآوری دارد که موجب شده کشاورزان به سمت کشت زعفران بروند.
رضایی خاطرنشان کرد: در زمینه گیاهان دارویی توسعه و ترویج آن صورت گرفته به طوری که زرشک، گل محمدی و عناب در منطقه جوابگو بوده و دولت حمایت خیلی خوبی انجام می‌دهد.
مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با بیان اینکه کم‌آبی موجب شده کشاورزان از کشت‌های جایگزین استقبال کنند همچنین در زمینه شیلات هم خیلی راغب هستند که امیداوریم در کنار پسته توسعه کشت‌های جایگزین داشته باشیم اظهار کرد: در بحث اصلاح نژاد دام نیز توفیق خوبی حاصل شده و در شهرستان نزدیک به ۳ هزار دام اصلاح‌شده با نژادهای جدید داریم که می‌توانیم برای تکثیر استفاده کنیم.
وی افزود: در شهرستان رفسنجان ۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته داریم و سال آینده پیش‌بینی خیلی خوبی در زمینه تولید پسته داریم.
مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان اضافه کرد: کارشناسان در خدمت کشاورزان هستند تا دانش فنی را در اختیارشان بگذارند و تسهیلات هم ارائه می‌شود تا کشت‌های جایگزین رونق پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.