×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۳۲ گیاه دارویی در الویت تولید داروهای گیاهی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر محسن نفر با اشاره به سیاستگذاری‌های کلان در معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد، گفت: به منظور تولید داروهای گیاهی در واحدهای دانشگاهی منتخب، شورایی تشکیل شده است که در دومین جلسه آن تعداد ۳۲ گیاه دارویی، از بین ۳۵۰ گونه گیاه دارویی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اولویت بالا شناسائی شده، انتخاب شد.

وی افزود: این گیاهان با توجه به شاخص‌های مختلفی از قبیل میزان کاربردهای دارویی، غذایی، آرایشی بهداشتی، تهیه مکمل‌ها، اثرات جانبی، نیاز بازار، امکان تجویز توسط پزشکان متخصص، امکان کشت گیاه در داخل کشور (مخصوصاً در واحدهای دانشگاهی) و نیز میزان سرمایه‌گذاری جهت تولید در مقیاس انبوه در جلسه آتی این شورا مجدداً مورد بررسی کارشناسی قرار خواهند گرفت. این در حالی است که در فاز اول تعداد پنج گیاه اولویت‌دار جهت تولید دارو و مکمل‌های داروئی مرتبط انتخاب و به مراجع ذی‌صلاح دانشگاه جهت بررسی امکان سرمایه‌گذاری معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای جلسه فوق همگی از متخصصان حوزه‌های مختلف داروسازی، پزشکی، طب سنتی، کشاورزی، گیاهان دارویی، نمایندگانی از کارخانه‌جات تولیدکننده دارو و نیز رؤسای مراکز رشد و تحقیقاتی علوم پزشکی مرتبط و دارای تجربه مفید در این زمینه هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.