×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید علف لیمو برای اولین بار در تهران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: گیاه دارویی علف لیمو به همت سازمان بسیج مهندسی کشاورزی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع)  استان تهران برای نخستین بار در تهران به مرحله کشت و تولید رسید.
وی با اشاره به اهمیت شکوفایی صنعت کشاورزی ادامه داد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان اواخر سال ۹۲ در استان تشکیل و ۱۵ کانون در شهرستان‌های استان تهران راه‌اندازی شد.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با بیان اینکه تولید این گیاه  بیش از ۷۰ سال پیش در جهان با نام بومی چمن معطر بیش‌تر در هند و سریلانکا آغازشده، خاطرنشان کرد: در ایران از سال‌های ۹۶ و ۹۷ به‌صورت تجاری کشت‌شده است که محصول آن حدود ۱۲ تن در هکتار و اسانس آن نیز ۱۴۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار است.
سردار حسن‌زاده با یادآوری اهمیت اشتغال‌زایی و رونق تولید در کشور افزود: گیاهان دارویی در برابر کم‌آبی و گرما طاقت بالایی داشته و اشتغال‌زایی و سود کشت، برداشت و تولید این محصول رونمایی شده چند برابر مزارع زراعی، باغی و گلخانه‌ای است.
وی با اعلام این‌که گیاه علف لیمو در استان تهران کشت وسیع می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح به‌صورت آزمایشی در بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اسلامشهر انجام‌شده است

  1. مجتبی قاسم زاده

    به‌صورت آزمایشی در بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.