×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات  بیش از ۵۰۰ تن گیاه دارویی از استان فارس

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از نیمه دوم پارسال تاکنون ۴۸۸ تن انواع گیاهان دارویی و صنعتی از استان فارس به خارج از کشور صادر شده که بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای کشور ارزآوری داشته است.
منتصری افزود: بابونه، باریجه، آنغوزه، ترافل، میوه بنه، مستکی، آویشن، بادام کوهی، گل گاوزبان، ریشه گیاه شیرین بیان و میوه سه پستان انواع گونه‌های دارویی و صنعتی فارس است.
وی گفت: این گیاهان با مجوز  اداره کل منابع طبیعی به برخی کشورهای اروپایی  هند، افغانستان و حوزه خلیج فارس صادر شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان این که گیاهان دارویی در سطح ٣٠ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس وجود دارند افزود: کشت بسیاری از این گونه‌های دارویی در شهرستان‌های لارستان، نیریز، اقلید، داراب، کازرون، ممسنی و فیروز آباد متمرکز شده است.
منتصری با اشاره به ظرفیت قابل توجه گیاهان دارویی فارس و سهم مهم صادرات این گیاهان در بازار‌های جهانی، بر توجه بیش از پیش به حفظ و گسترش این گیاهان تاکید کرد.
وی افزود: استان فارس به عنوان یکی از مهمترین منابع اصلی تولید گیاهان دارویی در کشور، از نظر پوشش گیاهی، رشد گونه‌های خوراکی، صنعتی و دارویی در بین سایر استان‌های کشور منحصر به فرد است.
منتصری گفت: بیش از ٧ میلیون هکتار مرتع در استان فارس وجود دارد که ظرفیت بالایی در تولید و تکثیر گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

  1. اکبر

    با سلام
    شغل اولم کارمند هست
    شغل دوم کشاورزی و باغداری که تمایل زیاد به کشت داروی و صادرات ان دارم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.