×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاثیر روغن گیاهی برای آفتاب‌سوختگی

آفتاب‌سوختگی یکی از شایع‌ترین مشکلات در فصل تابستان است. استفاده از روغن گیاهی برای آفتاب‌سوختگی یکی از طبیعی‌ترین و بی‌خطرترین شیوه‌های درمان آن به شمار می‌رود. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین روغن‌های طبیعی و گیاهی مؤثر در درمان آفتاب‌سوختگی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

روغن‌های گیاهی؛ معجزه طبیعت

استفاده از  روغن گیاهی برای آفتاب‌سوختگی و درمان مشکلات پوستی پیشینه‌ای طولانی دارد. درگذشته باتوجه به کمبود دارو و مواد شیمیایی برای درمان بیماری‌ها، مردم با استفاده از روغن‌های طبیعی و گیاهی بسیاری از مشکلات پوستی خود را برطرف می‌کردند. امروزه با پیشرفت چشمگیر علم، داروهای بسیاری برای مشکلات پوستی همچون آفتاب‌سوختگی تولید می‌شوند.

انواع لوسیون‌ها، کرم‌ها و پمادها ازجمله داروهایی هستند که به ‌وفور در دسترس ما بوده و برای استفاده از آن‌ها تردید نمی‌کنیم. اما استفاده از این مواد شیمیایی، بدون شک عوارض جانبی غیرقابل ‌پیش‌بینی نیز برای ما به همراه خواهد داشت. ازجمله خواص شگفت‌انگیز روغن‌های گیاهی برای درمان آفتاب‌سوختگی می‌توان به خواص خنک‌کنندگی این روغن‌ها و همچنین خاصیت آب‌رسانی آن‌ها اشاره کرد.

روغن‌های گیاهی با دارا بودن خواص ضدالتهابی، ضدعفونی‌کننده، ضد قارچ و ضد باکتری علاوه بر اینکه به‌سرعت باعث بهبود آفتاب‌سوختگی می‌شوند، باعث ایجاد ظاهری سالم و درخشان در پوست نیز می‌شوند.

با این روغن‌های طبیعی به آسانی آفتاب‌سوختگی را درمان کنید

در ادامه به معرفی تعدادی از تأثیرگذارترین روغن‌‌های گیاهی برای آفتاب‌سوختگی می‌پردازیم.

روغن طبیعی اسطوخودوس

عطر روغن اسطوخودوس یکی از آرام‌بخش‌ترین رایحه‌ها برای انسان به شمار می‌رود. روغن گیاه اسطوخودوس با برخورداری از چندین عنصر فعال نقش مؤثری در تسریع بازسازی پوست و بهبود عملکرد ایمنی بدن دارد.

این روغن با دارا بودن خواص آنتی باکتریال، ضدالتهاب و ضد قارچ یکی از بهترین گزینه‌ها در درمان طبیعی آفتاب‌سوختگی به شمار می‌رود. روغن گیاه اسطوخودوس را برای درمان آفتاب‌سوختگی حتماً از یک فروشگاه قابل‌اطمینان تهیه کنید زیرا وجود افزودنی‌ها و اجزای مصنوعی می‌تواند باعث تشدید آفتاب‌سوختگی گردد.

شیوه استفاده از روغن اسطوخودوس

بهترین شیوه استفاده از روغن اسطوخودوس ترکیب یک قطره از آن با ژل آلوئه‌ورا و استفاده از آن در محل آفتاب‌سوختگی است. اگر در یک ناحیه گسترده‌ای از بدن دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اید، بهترین راه این است که مقداری جو دو سر و ۷-۸ قطره روغن اسطوخودوس را در یک وان آبگرم مخلوط‌ کنید و در آن غوطه‌ور شوید.

روغن طبیعی چوب صندل

یکی از خواص مهم چوب صندل خاصیت خنک‌کننده بودن آن است. روغن چوب صندل به دلیل دارا بودن خواص خنک‌کنندگی می‌تواند تأثیر بسیاری در آرام کردن التهاب آفتاب‌سوختگی، التیام و خنک کردن محل سوزش و جلوگیری از عفونت محل آفتاب‌سوختگی داشته باشد.

شیوه استفاده از روغن چوب صندل

مقدار ۱-۲ قطره روغن چوب صندل را با ۱ قطره روغن زردچوبه و حدود ۳۰ گرم روغن نارگیل مخلوط کرده و آن را به‌آرامی روی محل آسیب‌دیده بمالید.

روغن طبیعی کندر

روغن طبیعی کندر با آب‌رسانی به پوست و تأمین رطوبت موردنیاز آن در ترمیم پوست‌های آسیب‌دیده و خشک معجزه می‌کند. همچنین استفاده از این روغن گیاهی برای آفتاب‌سوختگی ،موجب التیام سوزش ناشی از آفتاب‌سوختگی و بازگرداندن جلوه اولیه پوست آسیب‌دیده می‌شود.

شیوه استفاده از روغن طبیعی کندر

در استفاده از روغن طبیعی کندر ابتدا از خالص بودن آن مطمئن شوید. برای استفاده از این تونیک پوستی قوی ۱ الی ۲ قطره از آن را با ژل آلوئه ‌ورا ترکیب کنید و به‌آرامی روی قسمت‌های آفتاب‌سوخته بمالید.

روغن طبیعی اکالیپتوس

استفاده از روغن اکالیپتوس یکی از درمان‌های سریع آفتاب‌سوختگی به شمار می‌رود. روغن طبیعی اکالیپتوس به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی و التیام دهنده درد به درمان سریع آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند. خاصیت ضد باکتریایی این روغن گیاهی، پوست‌های حساس و آسیب‌دیده را از عفونت‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی محافظت می‌کند.

شیوه استفاده از روغن طبیعی اکالیپتوس

بهترین شیوه استفاده از روغن طبیعی اکالیپتوس تهیه‌ی ترکیبی از ۲-۳ قطره روغن اکالیپتوس و ژل آلوئه‌ورا و یک فنجان آب است. این ترکیب را می‌توانید در یک بطری تمیز ریخته و قبل از خواب بر روی محل آسیب‌دیده اسپری کنید.

روغن طبیعی نعنا

منتول موجود در روغن طبیعی نعنا به بی‌حس شدن درد ناشی از آفتاب‌سوختگی کمک بسیاری می‌کند. همچنین به دلیل وجود خواص خنک‌کننده در این روغن گیاهی برای آفتاب‌سوختگی ،بلافاصله پس از استفاده پوست را خنک و آب‌رسانی می‌کند.

شیوه استفاده از روغن طبیعی نعنا

بهتر است برای استفاده از این روغن گیاهی مؤثر ابتدا کمی آن را رقیق کنید. سپس ۱-۲ قطره روغن طبیعی نعنا را با مقداری ژل آلوئه‌ورا ترکیب کرده و به‌آرامی روی پوست آسیب‌دیده بمالید.

روغن طبیعی کرچک

یکی از خواص بی‌نظیر روغن کرچک درمان آفتاب‌سوختگی است. این روغن به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی قوی در درمان سریع آفتاب‌سوختگی بسیار مؤثر است.

شیوه استفاده از روغن طبیعی کرچک

برای استفاده از روغن طبیعی کرچک در درمان آفتاب‌سوختگی باید مقدار مساوی روغن نارگیل و روغن کرچک را باهم ترکیب کرده و بر روی نواحی آسیب‌دیده پوست بمالید.

روغن درخت چای

یکی از خواص فوق‌العاده روغن درخت چای، خاصیت ترمیم‌کنندگی آن می‌باشد. این روغن همچنین به‌عنوان یک مسکن برای درد هم عمل می‌کند و از آن می‌توانید به‌عنوان تسکین‌دهنده دردهای ناشی از آفتاب‌سوختگی استفاده کنید.

شیوه استفاده از روغن درخت چای

۲-۳ قطره روغن درخت چای را با مقداری روغن بادام شیرین در یک بطری شیشه‌ای ترکیب کنید و روزی دو بار بر روی محل آسیب‌دیده بمالید.

روغن گل رز

روغن گل رز به دلیل خاصیت آرام بخشی می‌تواند دردهای ناشی از آفتاب‌سوختگی را تسکین دهد. این روغن همچنین با سفت کردن عضلات صورت و خنک کردن پوست صورت مانع از آفتاب‌سوختگی آن خواهد شد.

شیوه استفاده از روغن گل رز

دو قطره روغن گل رز را با یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. مخلوط به‌دست‌آمده را در یک بطری شیشه‌ای بریزید و آن را خوب تکان دهید. این مخلوط را ۲ بار در روز روی نواحی آسیب‌دیده پوست خود بمالید.

نکات مهم در استفاده از روغن گیاهی برای آفتاب‌سوختگی

استفاده از روغن گیاهی برای آفتاب‌سوختگی یک‌راه مطمئن و مؤثر در درمان التهابات پوستی ناشی از آفتاب‌سوختگی است. در هنگام استفاده از روغن‌ گیاهی برای آفتاب سوختگی حتماً این نکته را به خاطر داشته باشید که هرگز از روغن‌های گیاهی بدون مشورت با پزشک به‌صورت خوراکی استفاده نکنید. زیرا برخی از این روغن‌ها سمی هستند. همچنین استفاده از این روغن‌ها به‌صورت مستقیم روی پوست توصیه نمی‌شود و بهتر است که قبل از مصرف حتماً آن را رقیق کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.