×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جهش مثبت کرمان در کشت گیاهان داوریی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکصد و بیست و یکمین جلسه ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی (ایران) معاونت علمی و فناوری با حضور مسئولان بخش‌های مختلف این حوزه و اعضای ستاد برگزار شد.

محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی (ایران) گفت: آغاز سال جدید با اتفاقاتی همراه بود از سویی باران این مائده و هدیه آسمانی فرود آمد. بارش ۳۰ تا ۴۰ میلیارد مکعب آن هم در سرزمینی خشک و نیمه خشک نعمت بزرگی است. این تحول در طبیعت خیزش آبی را برای تالاب‌ها، رودخانه‌ها و دشت‌ها ایجاد کرد.وی ادامه داد: از سویی نیز سیل آسیب و خساراتی را برای هم وطنانمان ایجاد کرد که امیدواریم این آلام به زودی رفع شود. مسئولان کشور به شدت در این راستا در حال تلاش هستند تا در کوتاه مدت نیازهای اساسی مردم تأمین شود.

عصاره ادامه داد: در این نشست «تهیه برش استانی نقشه راه توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی بر اساس سند ملی گیاهان دارویی در استان کرمان» به عنوان یکی از اقدامات ستاد بررسی می‌شود؛ زیرا عملکرد این استان طی سال‌های گذشته در زمینه گیاهان دارویی موفقیت آمیز بوده و فعالیت‌های مناسبی نیز در این زمینه انجام شده است. این جهش در استان کرمان کاملاً مشهود است که می‌توان به افزایش سطح زیر کشت گل محمدی به بیش از ۳ هزار هکتار اشاره کرد. البته برای تولید برخی محصولات همچون زیره سیاه و وسمه نیز می‌توان روی این استان حساب کرد.

به گفته وی، نگرش از تهیه این برش استانی ورود دانش به چرخه صنعت، گلخانه و مزرعه است و باید آن را گامی برای تحقق اهداف سند و جریان سازی آن دانست. همچنین بیشتر محصولات تولید در خود استان کرمان فرآوری نمی‌شود که با ورود به این حوزه می‌توان اشتغالزایی خوبی را برای جوانان ایجاد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.