- نویسنده : میترا زمانی
- 24 آوریل 2019
- کد خبر 32350
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر مهناز خانوی در مورد تبلیغات داروهای طبیعی، عنوان کرد: تبلیغات این فرآوردهها فقط در صورتی در رسانه مجاز است که از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته باشند.
وی افزود: براساس برگزاری جلساتی با معاونت بازرگانی صداوسیما، مقرر شد که فرآوردههای شرکتهایی که قصد تبلیغات محصول خود را داشته باشند، باید ضمن طی مراحل مشخص، فرآورده مورد بررسی قرار گرفته و اصالت پرونده تولید مشخص شود.
مدیرکل فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متن تبلیغ داروهای طبیعی مورد بررسی قرار میگیرد، عنوان کرد: سازمان غذا و دارو بر واقعی بودن کارکرد محصول تبلیغاتی توجه ویژه دارد و بر همین اساس، فرآیند تبلیغات و صدور مجوز آن تنها برای موارد خاص قابل انجام است.
بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، وی با تاکید بر اینکه هیچ ضمانتی برای سلامت فرآوردههای تبلیغاتی در شبکههای ماهوارهای وجود ندارد، گفت: قطع تبلیغ فرآوردهها از شبکههای رسمی به این معناست که این فرآوردهها امکان گرفتن مجوز برای تبلیغ رسمی را نداشته اند و در نتیجه خرید و مصرف این فرآوردهها اعم از داروهای چاقی، لاغری و انواع مکملها پیشنهاد نمیشود.
https://medplant.ir/?p=32350