×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استخراج عصاره پپتیدی”مورینگا” در ایران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، وحید گرجی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه تولید و فرآوری گیاهان دارویی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: “مورینگا” یکی از گیاهانی است که در مناطق خشک است و در سیستان و بلوچستان رویش دارد.

وی با بیان اینکه این گیاه دارای خواص زیادی است، اظهار کرد: “مورینگا” علاوه بر آنکه دارای ترکیبات مغذی است، روغن موجود در آن کاربردهای وسیعی در صنایع آرایشی و بهداشتی دارد.

گرجی استفاده از آن در تغذیه انسان به عنوان مکمل غذایی را از دیگر کاربردهای این گیاه نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن از این گیاه می‌توان به عنوان مکمل‌های غذایی در صنایع دامپزشکی استفاده کرد.این محقق ادامه داد: از آنجایی که روغن این گیاه حاوی پروتئین‌هایی است، از این رو استخراج آن از پیچیدگی‌هایی برخوردار است. در صورت استخراج کامل می‌توان اثربخشی لازم آن را در محصول نهایی حفظ کرد.

گرجی با تاکید بر اینکه در گذشته این فرآورده را از خارج وارد می‌کردیم، خاطر نشان کرد: با همکاری صورت گرفته میان ما و پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های علمی این پژوهشگاه، از عصاره پپتیدی “مورینگا”ی داخلی بهره‌مند شویم.

وی اضافه کرد: با امضای قرارداد همکاری، عصاره پپتیدی “مورینگا” را که مراحل تحقیقاتی آن در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک انجام شده بود، در اختیار ما قرار دادند و ما بعد از تست و تأیید، دانش فنی تولید استخراج عصاره پپتیدی “مورینگا” را خریداری کردیم.

گرجی با تاکید بر اینکه از این محصول دانش‌بنیان در ظرفیت صنعتی خود استفاده کردیم، گفت: از این عصاره در شامپوی مخصوص موهای چرب و در اسپری بدن استفاده شد.به گفته وی، پپتیدهایی که از این گیاه استخراج شده است که دارای اثرات ضد آلودگی هوا است و از آن برای صورت و بدن استفاده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.