×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کتاب درختان و درختچه‌های دارویی (تولید، بهره‌برداری و فرآوری)

.

درختان و درختچه‌های دارویی
(تولید، بهره‌برداری و فرآوری)

گردآورندگان:

مهندس هوشنگ یادگاری
(کارشناس ارشد گیاهان دارویی)
دکتر محمّدتقی عبادی
(عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس)
دکتر نسترن جلیلیان
(عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه)

 

برای دانلود رایگان صفحاتی از این کتاب بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود

.

مقدمه گردآورندگان
استفاده از گیاهان دارویی با زندگی بشریت گره خورده است. انسان‌های اولیه برای درمان بیماری‌های خود به گیاهان دارویی و طبیعت رجوع می‌کردند و اسناد چند هزار ساله نشان دهنده تجربیات و اطلاعات ارزشمند گذشتگان ما در رابطه با کاربردهای متنوع گیاهان دارویی است. در سال‌های اخیر مطالعات ارزشمندی در مورد گیاهان دارویی و داروهای گیاهی انجام گرفته و کتاب‌های بسیاری در موضوعات مختلف مرتبط با گیاهان دارویی وجود دارند. هرچند گیاهان دارویی پتانسیل بسیار زیادی جهت فعالیت های پژوهشی دارند؛ اما متأسفانه در رابطه با درختان و درختچه‌های دارویی فعالیت‌های علمی و پژوهشی بسیار کمی به دلیل چندساله بودن و هزینه‌بر بودن آن‌ها، انجام شده و حتی در جهان کتاب جامع و کاملی در زمینه درختان و درختچه های دارویی به چاپ نرسیده است و موارد مشابهی نیز که وجود دارند، چندان کامل نیستند. بنابراین در این کتاب سعی شده است مطالب کامل و جامع در مورد درختان و درختچه های دارویی با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی ایران شرح داده شود که با توجه به گستردگی مطالب آن از جمله: گیاه‌شناسی، نیازهای اکولوژیک، پراکنش جغرافیایی، کاشت، داشت، برداشت و بهره برداری، فرآوری، مواد مؤثره و کاربردهای دارویی می‌تواند مورد استفاده اقشار مختلف کشورمان قرار گیرد.

.

فهرست مطالب:
این کتاب حاوی مطالب کاملی در مورد تاریخچه و گیاهشناسی، نیازهای اکولوژیکی و پراکنش جغرافیایی، اصول کاشت، داشت و برداشت، فرآیندهای پس از برداشت و فرآوری، ترکیبات، خواص درمانی و کاربردها درختان و درختچه های دارویی زیر می باشد:
آمله
برگ‌بو
بَنه
به‌لیمو
پنج‌انگشت
درخت تربانتین
تمر هندی
جَم
جوز هندی
حنا
خاس
خرنوب
زالزالک
زبان‌گنجشک گل
سماق
سنای هندی
سه پستان
عود
قاط
کافور
گز روغنی (مورینگا)
گنه‌گنه
ماگنولیا
مسواک
مَصطکی
مُقل
مورد
میخک
میوه ستاره‌ای (کارامبولا)
وانیل
هلیله

.

برای دانلود صفحاتی از این کتاب بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود

.

دفتر فروش نسخه چاپی (انتشارات آموزش و ترویج کشاورزی): روبروی دانشگاه تهران، بین خ ۱۲ فروردین و خ فخر رازی، پاساژ ظروفچی، طبقه سوم، واحد ۱۱٫ تلفن: ۶۶۹۶۳۱۲۶ تلفن همراه: ۰۹۱۲۷۳۷۰۶۳۱ دورنگار: ۶۶۴۰۳۴۵۲٫

.

درختان و درختچه‌های دارویی (تولید، بهره‌برداری و فرآوری)

 

منبع نویسی:
یادگاری، ه.، عبادی، م.ت.، جلیلیان، ن. ۱۳۹۷٫ درختان و درختچه‌های دارویی (تولید، بهره‌برداری و فرآوری). انتشارات آموزش و ترویج کشاورزی. ۲۴۸ صفحه.

Yadegari, H., Ebadi, M.T., Jalilian, N. 2018. Medicinal Trees and Shrubs (Production Exploitation and Processing). Agricultural Extension and Education 246 pages.

.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.