×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تکذیبیه شرکت دارویی زردبند پیرامون ادعای اختراع داروی گیاهی دامپزشکی ایمونوفین + اسناد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، پیرامون درج مصاحبه خبری با آقای دکتر علیرضا خسروی استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با این شبکه و اعلام فرمولاسیون داروی گیاهی ایمونوفین توسط ایشان، شرکت دارویی زردبند توضیحاتی را به این شبکه ارسال نموده است که عینا به اطلاع خوانندگان محترم می رسد.

لازم به ذکر است شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی پس از اعتراض شفاهی شرکت دارویی زردبند، بر حسب وظیفه اطلاع رسانی دقیق و صحیح خود، با احتمال اشتباه لفظی و یا تایپی، مجددا موضوع را با جناب آقای دکتر خسروی مطرح نموده و ایشان مجددا بر فرمولاسیون و اختراع این داروی گیاهی توسط خود تاکید نمودند.

این موضوع به اطلاع شرکت دارویی زردبند رسیده و متعاقبا اسناد فرمولاسیون و گواهینامه های این دارو توسط شادروان استاد دکتر رضا امیدبیگی مدیر فقید واحد تحقیق و توسعه شرکت دارویی زردبند، به شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی ارسال شد که در اختیار خوانندگان عزیز قرار می گیرد.

متن نامه و مستندات شرکت دارویی زردبند به شرح ذیل است:


جناب آقای دکتر جلال عباسیان

مدیر محترم شبکه وزین خبری آموزشی گیاهان دارویی

با عرض سلام و احترام،

همانگونه که تلفنی نیز به استحضار رسید، در خبرنامه مورخ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۷ شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، متن مصاحبه ای با آقای دکتر علیرضا خسروی، استاد ممتاز دانشگاه تهران (به نقل از مستند مکتوب چهارمین جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی – ۲۱ الی ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۷) منتشر گردید.

متأسفانه و در کمال تعجب و شگفتی، آقای خسروی در این مصاحبه فرموله کردن داروی گیاهی “ایمونوفین” را از جمله اقدامات خود عنوان نموده و علی رغم تذکرات شفاهی به نامبرده، بر این ادعای خلاف واقع خود پافشاری نموده است.

از اینرو بر خود واجب می دانیم به رسم احترام و پاسداشت زحمات صادقانه بزرگان این مرز و بوم، از جمله فعالیت علمی و عملی شادروان استاد دکتر رضا امیدبیگی، به اطلاع مخاطبین گرامی این خبرنامه ( و مستند مکتوب فوق الذکر) برسانیم که ادعای مطرح شده توسط آقای خسروی کذب محض است، چرا که داروی گیاهی “ایمونوفین” در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ توسط شادروان دکتر رضا امیدبیگی و با همکاری شرکت دارویی زردبند در شرکت پارس ایمن دارو فرموله گردید.

توضیح این که شرکت دارویی زردبند در آن زمان سهامدار اصلی شرکت پارس ایمن دارو بوده و آقای خسروی در آن دوره هیچ نقشی در این شرکت نداشته اند.

به همین دلیل این دارو به همراه ۴ داروی گیاهی دیگر بنامهای برونکوفین، آنتی بیوفین، بیوهربال و آنزوفین که توسط این استاد فقید فرموله شده بودند در بیست و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی با عنوان ” تولید داروهای گیاهی پیشگیری و معالجه کننده بعضی بیماریهای طیور” ارائه شد.

لذا شادروان دکتر رضا امیدبیگی بعنوان پژوهشگر این طرح برگزیده، موفق به دریافت رتبه سوم پژوهش های توسعه ای جشنواره و همچنین دریافت لوح و مدال از نماینده سازمان فائو (FAO) در همین جشنواره (۱۵ بهمن ماه ۱۳۸۷) گردید. پروانه این محصول به همراه مستندات مربوط به این موفقیت در ذیل ارائه می گردد.

جای بسی تأسف است که آقای خسروی به عنوان استاد تمام دانشگاه تهران به جای ایفای نقش الگو برای دانشجویان و همکاران خود، با زیر پا گذاشتن اخلاق حرفه ای، رسم امانت داری و توجه به حقوق حقه ی دیگران، نسبت به انتشار مطالب کذب و غیر واقع اقدام می نماید و عجیب تر آنکه ادعا نموده اند این فرمول را با استفاده از تجربیات خود در مراکز طب سنتی چین به دست آورده اند.

شاید لازم باشد به ایشان یادآوری گردد که گیاه سرخارگل که ترکیب اصلی داروی ایمونوفین است، اصلا در فهرست گیاهان سنتی چین نیست بلکه این گیاه از سرخپوستان آمریکای شمالی به دست محققین و دانشمندان امروز رسیده است.

لذا بدینوسیله مستدعی است به رسم قانون و عرف مطبوعات نسبت به انتشار این تکذیبیه اقدامات مقتضی صورت پذیرد. باشد تا بواسطه انتشار واقعیت، آقای خسروی به پایبندی اصول اخلاق اسلامی و رفتار حرفه ای بالاخص در کرسی و مقام استادی روی آورند.

امید آن داریم تا با ترویج فرهنگ صداقت و توجه به حقوق دیگران در جامعه، خصوصا جامعه دانشگاهی، آینده ای روشن را تضمین نماییم.

وحید گرجی

مدیر عامل شرکت دارویی زردبند

رونوشت:

  • سرور ارجمند جناب آقای دکتر محمد حسن عصاره دبیر ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری.
  • سرور ارجمند جناب آقای دکتر علیرضا رفیعی پور رئیس محترم سازمان دامپزشکی کل کشور.
  • سرور ارجمند جناب آقای دکتر مهدی وجگانی رئیس محترم دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران.
  • سرور ارجمند جناب آقای دکتر سید شاپور رضا شجاعی رئیس محترم هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران.

پروانه ایمونوفین امیدبیگی

تصویر پروانه داروی ایمونوفین اخذ شده از سازمان دامپزشکی کشور (اردیبهشت ۱۳۸۷)

 

ایمونوفین خبرنامه فائو

تصویر متن خبر توفیق شادروان دکتر رضا امیدبیگی در مجله الکترونیکی FAO

 

امیدبیگی فائو ایمونوفین

تصویر لوح و مدال تقدیمی از سوی FAO به شادروان استاد دکتر رضا امیدبیگی

 

تقدیرنامه فائو امیدبیگی ایمونوفین

لوح تقدیمی از سوی FAO به شادروان استاد دکتر رضا امیدبیگی

 

خوارزمی ایمونوفین

تصویر طرح برگزیده در مجله جشنواره خوارزمی (داروی ایمونوفین) بهمن ماه۱۳۸۷

 

تقدیرنامه رئیس جمهور امیدبیگی

تصویر لوح تقدیمی ریاست جمهوری به شادروان استاد دکتر رضا امیدبیگی(داروی ایمونوفین)

 

امیدبیگی احمدی نژاد ایمونوفین

تصویر شادروان استاد دکتر رضا امیدبیگی در حال اخذ جایزه در بیست و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی (بهمن ۱۳۸۷)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.