×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نانوفناوری پزشکی در جهت استفاده بهینه از گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر امیر امانی با بیان این‌که رشته نانوفناوری پزشکی در حقیقت کاربرد علم نانو در علوم پزشکی است، گفت: نانوفناوری در ایران و جهان جایگاه ویژه‌ای دارد.

امانی افزود: کشور ما از نظر تولید علم نانو فناوری در جایگاه چهارم در دنیا قرار دارد و خوشبختانه از نظر فناوری و تبدیل علم به ثروت در سال‌های اخیر گام‌های مؤثری در این بخش برداشته شده است.

وی از وجود ٣ هزار و ٣٣٨ شرکت دانش‌بنیان تأیید شده در کشور خبر داد و تصریح کرد: ١٢٧ هزار شغل در شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان سال ٩۶ ایجاد شده و درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان در این مدت ٣٣٠ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیر گروه فناوری نوین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر ٧ دانشگاه در کشور در حال پذیرش دانشجو در رشته نانوفناوری پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد هستند و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هشتمین دانشگاه در این زمینه باشد.

رییس مرکز رشد فناوری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: این دانشگاه به دنبال کسب مجوزهای لازم برای جذب دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته نانو فناوری پزشکی است تا این دانشجویان بتوانند در کنار دانشجویان رشته زیست‌فناوری پزشکی که در دانشگاه در حال تحصیل هستند، مشکلات مختلف بهداشت و درمان در استان را مرتفع کرده و همچنین به اقتصاد دانش‌بنیان در استان و کشور کمک کنند.

امانی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر نیروهای هیات علمی و آزمایشگاه تحقیقاتی خوبی برای این رشته فراهم شده است و با همکاری و پیگیری‌های خوب دانشگاه امیدواریم در مهر ماه ٩٨ پذیرش دانشجو در این رشته را داشته باشیم.

به گفته مدیر گروه فناوری نوین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، استان خراسان شمالی با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های بالا که در زمینه‌هایی مانند گیاهان دارویی و پتروشیمی دارد، می‌تواند با وجود رشته نانوفناوری پزشکی در جهت استفاده بهینه از گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی گام بردارد.

امانی اظهار کرد: در حال حاضر چند فرآورده نانو در بازار دارویی کشور وجود دارد، به عنوان مثال نانوداروی سینادوکسوزوم که تولید محققان داخل کشور نیز هست، برای درمان انواعی از سرطان به کار می‌رود و در مقایسه با داروهای معمولی عوارض جانبی کمتر و کارآیی بهتری دارد.

رییس مرکز رشد فناوری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: نانوتکنولوژی علاوه بر پزشکی در حوزه‌هایی نظیر راه و ساختمان، الکترونیک و بسیاری از زمینه‌های دیگر نیز وارد شده و با توجه به جایگاه IT در استان می‌تواند برای محققان و دیگر گروه‌ها در استان مفید و مؤثر واقع شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.