×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بلوبری و خواص آنرا بیشتر بشناسید + خرید اینترنتی

بلوبری چیست؟

بلوبری یک میوه ریز بومی آمریکای شمالی است. بلوبری از درختچه ای کوتاه به دست می آید. میوه آن کوچک و گرد و شبیه به زغال اخته ولی به رنگ آبی تیره است. طعم بلوبری نسبتا شیرین و بسیار مغذی است. بلوبری را می توان یا به صورت میوه تازه مصرف کرد و یا به صورت ترکیبات مختلف. این ترکیبات می تواند شامل دمنوش بلوبری، قرص لاغری بلوبری، کپسول لاغری بلوبری، استفاده در سالاد بلوبری و … باشد. همچنین میتوان بلوبری را به صورت خشک یا منجمد خریداری و مصرف کرد.

مهمترین دلیل اهمیت بالای بلوبری، وجود ترکیبات مختلف آنتی اکسیدان در آن است.  بلوبری میوه ای است که بیشترین مقدار آنتوسیانین را دارد. آنتوسیانین رنگیزه ای است که مسئول رنگ بنفش در گیاهان است. این رنگیزه، نوعی فلاونوئید است که قدرت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد. اکسیدان ها مولکولهایی هستند که بعنوان رادیکال آزاد شناخته می شوند.

رادیکال های آزاد به دلیل قدرت زیاد واکنش پذیری خود، با سلولهای بدن ترکیب می شوند و عوارض متعددی در سلولها به وجود می آورند.چین و چروک پوستی، پیری زودرس، انواع سرطانها، فشار خون و نارسایی قلبی عروقی از جمله عوارض رادیکالهای آزاد هستند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که بلوبری می تواند بدن را در مقابل سرطان و بیماری های قلبی عروقی حفظ کند. بلوبری همچنین به استحکام استخوانها، بهبود فشار خون و سلامت روان نیز کمک می کند.

میوه خشک بلوبری Dried Blueberry Fruits

میوه خشک بلوبری

با گیاه بلوبری آشنا شویم

بلوبری گیاهی درختچه ای است با نام علمی Vaccinium corymbosum h از خانواده Ericaceae. این گیاه می تواند از ۱۰-۲۰ سانتیمتر تا ۳-۴ متر ارتفاع داشته باشد. اما معمولا ارتفاع بوته های بلوبری به ۷۰-۹۰ سانتیمتر (شبیه به بوته های شمشاد) میرسد.

برگهای بلوبری تخم مرغی شکل و اکثرا همیشه سبز هستند.

میوه بلوبری ابتدا سبز رنگ است. در مراحل قبل از رسیدن قرمزبنفش و پس از رسیدن به رنگ بنفش تیره میشود. میوه بلوبری در مراحل قبل از رسیدن، ممکن است رنگ صورتی نیز داشته باشد.

نحوه مصرف بلوبری

دمنوش بلوبری

استفاده ازدمنوش بلوبری، ساده ترین راه ممکن برای استفاده از این گیاه است. دمنوش بلوبری را می توانید روزی سه فنجان مصرف کنید. دمنوش بلوبری علاوه بر اینکه به کاهش وزن شما کمک می کند، می تواند ویتامینهای زیادی را نیز برای بدن شما تامین کند. برای تهیه دمنوش بلوبری، می توانید پنج عدد میوه بلوبری را خرد کنید و در یک فنجان آب جوش بریزید.

مربای بلوبری

برای تهیه مربای بلوبری باید آن را در آب و شکر بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. مربای بلوبری یکی از مفیدترین مرباها از نظر تغذیه ای است. وجود آنتی اکسیدان های فراوان در بلوبری، این مربا را به یک مربای بسیار عالی برای پیشگیری از سرطان و حملات قلبی تبدیل می کند. در صورتی که مربای بلوبری برای لاغری مصرف می شود، باید با شکر کمتر و یا با استویا پخته شود. (برای مطالعه بیشتر و خرید استویا کلیک کنید)

شربت بلوبری

برای استفاده از بلوبری در فصل تابستان و یا بعد از ورزش، می توانید از آن شربت تهیه کرده و در یخچال نگهداری کنید. این شربت، همانند شربت آلبالو تهیه می شود. مقداری شربت غلیظ تهیه کنید و برای هربار نوشیدن، حدود یک هفتم لیوان آن را با شش هفتم آب خنک مخلوط کنید. این نوشیدنی خوش طعم، کمک بسیار خوبی به لاغری می کند.

کپسول لاغری بلوبری

بعضی کارخانجات داروسازی اقدام به تولید کپسول لاغری بلوبری کرده اند. این کپسولها با نام Blueberry Slimming Capsules توسط شرکتهای مختلفی ساخته می شوند.

کپسول لاغری بلوبری در فرمهای مختلف کپسول معمولی (مثل آموکسی سیلین دارای یک پوشش باز شونده که داخل آن پودر حاوی عصاره بلوبری قرار دارد) و یا به فرم کپسول نرم یا همان سافت ژل (مثل ژلوفن و سایر کپسولهایی که حالتی شبیه آبنبات ولی نرمتر دارند) تولید می شود. کپسول لاغری بلوبری معمولا در قوطی های ۶۰عددی بسته بندی می شود.

قرص لاغری بلوبری

قرص لاغری بلوبری یا همان قرص phen-q برای کاهش وزن استفاده می شود. این قرصها معمولا قرصهای کوچک آبی رنگی هستند که ظاهر گرد دارند. قرص بلوبری با نام Phen-q یکی از جدیدترین داروهای لاغری است. قرص بلوبری فنکیو در دنیا با استقبال بسیار خوبی جهت کاهش وزن مواجه شده است.

دمنوش بلوبری 111 Blueberry tea

دمنوش بلوبری

Blueberry-jam-مربای-بلوبری

تهیه مربای بلوبری

شربت بلوبری Blueberry Juice

شربت بلوبری Blueberry Juice

قرص لاغری بلوبری PhenQ

قرص لاغری بلوبری PhenQ

خرید اینترنتی بلوبری

هم اکنون خرید اینترنتی بلوبری از فروشگاه اینترنتی درمانگیاه امکانپذیر شده است. فروش بلوبری در درمانگیاه به صورت میوه خشک است. میوه های بلوبری ارسالی برای شما، در بسته های ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ گرمی بسته بندی شده است. برای اینکه بتوانید آنرا تصور کنید، این میوه تقریبا شبیه آلبالوخشک است. منتها با این تفاوت که بلوبری هسته ندارد و تمام آن قابل خوردن است.

بلوبری درمانگیاه میوه خشک و قابل استفاده به صورت دمنوش، مربا و شربت می باشد. همچنین می توانید در صورت تمایل آنرا به انواع سالادها و دسرها اضافه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.