×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اسانسهای گیاهی سدی در برابر بیماری لایم

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار مهر، محققان دانشگاه جان هاپکینز بلومبرگ مریلند آمریکا دریافتند اسانس های بدست آمده از این گیاهان دارویی در تسکین علائم بیماری عفونی لایم که در مقابل درمان استاندارد آنتی بیوتیکی مقاوم هستند، مفید است.
محققان در آزمایشات خود ۳۵ اسانس بدست آمده از گیاهان یا سایر میوه ها را بررسی کردند. آنها دریافتند ۱۰ نوع اسانس مورد آزمایش از جمله اسانس های دارچین، سیر، زیره سبز، و آویشن فعالیت قوی ای در نابودی انواع مقاوم باکتری های بیماری لایم از خود نشان دادند.
«اینگ ژانگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم این اسانس ها نابودکننده بهتر انواع مقاوم باکتری لایم در مقایسه با آنتی بیوتیک های استاندارد درمان این بیماری هستند.»
درمان استاندارد بیماری لایم با «داکسی سایکلین» یا آنتی بیوتیک جایگزین به مدت چند هفته است که معمولا عفونت را از بین می برد و علائم را تسکین می بخشد. با این حال حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد بیماران علائم مداوم خستگی و درد عضلانی را گزارش می کنند که معمولا به آن «عفونت مداوم لایم» یا «سندروم بیماری لایم پس از درمان» اطلاق می شود که گاهاً در برخی موارد تا ماه ها یا سال ها هم ادامه می یابد.
هنوز علت این سندروم مشخص نیست. اما مشخص شده است که کشت باکتری بیماری لایم موسوم به Borrelia burgdorferi می تواند وارد فاز ساکن شود که در آن فاز، بسیاری از سلول ها به آهستگی تقسیم شده یا اصلا تقسیم نمی شوند. سلول های با روند آهسته تقسیم یا سلول های خاموش، سلول های مقاومی هستند که تحت شرایط فشار یا کمبود مواد مغذی به طورطبیعی تشکیل شده و در مقابل آنتی بیوتیک ها مقاوم تر هستند.
بیماری لایم نوعی عفونت است که بوسیله نیش خانواده کنه ها منتقل می شود. مهم ترین علائم این بیماری، تب، سردرد، خستگی، افسردگی و خارش پوست است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.