×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد ظرفیت کشت ۱۷ نوع گیاه دارویی در قم

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری شبستان از قم، «محمدرضا طلایی»دوشنبه ۱۲ آذر در جلسه شورای اداری استان قم به مشکلات و محدودیت های منابع آبی اشاره کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که هزینه های تولید کاهش و افزایش راندمان در اولویت برنامه ها باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان داشت: بخش کشاورزی در زمینه اشتغالزایی می تواند موثر باشد به گونه ای که با دریافت تسهیلات بانکی طی چهارسال گذشته موفق شدیم ۴ هزار و ۶۵۳ اشتغال را در بخش کشاورزی استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به صنایع تکمیلی و تبدیلی در استان قم گفت: این امر مهمی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد و ما در استان قم به آن توجه داریم و ۴۲ واحد را در این زمینه به بهره برداری رسانده ایم.

طلایی به راندمان آبیاری کشاورزی در قم اشاره کرد و گفت: این رقم در سال ۹۲ حدود ۳۹ درصد بود که سال گذشته به ۴۷ درصد رسیده است که از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم به موقعیت استان قم در راستای پرورش گیاهان گلخانه ای اشاره کرد و گفت: ۷۰ هکتار پروانه تاسیس گلخانه در قم صادر شده که ۲۸ هکتار در حال احداث و ۷ هکتار نیز به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در دستور کار است.

وی گفت: استان قم یکی از استان هایی است که در کشت گیاهان دارویی موفق بوده و تاکنون ظرفیت ۱۷ نوع گیاه دارویی در استان قم ایجاد شده است که کشت این گیاهان در ۴۰۰ هکتار انجام می شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.