×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرورش چای ترش به دست بانوی جنوبی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار مهر، مرضیه صمصامی اولین تولید کننده ذرت رنگی در ایران است که مدت هفت سال در زمینه تحقیقات کشاورزی  فعالیت داشته است.
وی که توانست برای اولین بار کلم بروکلین را در دشتستان تولید کند توانست برای اولین بار در جنوب کشور بعد از تحقیقات طی دو سال آزمایشی و سازگاری با آب و هوای منطقه در تعداد ۱۲۰۰ بوته محصول را برداشت کند.
مرضیه صمصامی در خصوص توجیه اقتصادی چای ترش گفت: در طی این دوسال در سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس مشتریان آنرا خصوصا در امارات و قطر پیدا کرده و باعث انگیزه برای کشت در سال جدید شد وامیدوارم در سال آینده بتوانم یک هکتار از محصول را زیر کشت ببرم که پیش بینی می‌شود بیش از ۸۰۰ کیلوگرم چای در هکتار برداشت شود.
وی در خصوص همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی گفت: در اوایل کارم رفتار مناسبی با توجه به زن بودنم با من نشد ولی بمرور زمان ذهنیت‌ها در این خصوص تغییر کرد و امروز قایدی رییس ترویج و شمسی رییس امور بانوان روستایی جهاد کشاورزی در بازدید از مزرعه پرورش چای ترش از ضمن استقبال حمایت خود را اعلام کردند.

وی در ادامه بیان داشت: حتی اگر محصول چای ترش صادر نشود در استان بوشهر هم این محصول مشتریان فراوانی دارد که حتی مازاد بر محصول کاشته شده نیاز استان است.
مرضیه صمصامی در خصوص آینده کاشتهای خود برای اولین بار ابرازداشت: با توجه به آب و هوای استان و پتانسیل خوبی که برای کشت گیاهان دارویی دارد تحقیقاتی را در زمینه کشت این نوع بذر شروع کرده ام که با توجه به سازگاری آنها در ماه های آینده محصول گیاهی دارویی را برای اولین باز هم در جنوب کشور برداشت خواهم کرد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.