×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار مهر، محمود حجتی ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح ۴۰۰ هکتاری تجهیز باغات زیتون به سامانه‌های نوین آبیاری، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منطقه طارم ظرفیت‌های ویژه و ارزشمندی در حوزه های مختلف بخصوص کشاورزی و گردشگری دارد، افزود: در حال حاضر طرح‌های حوزه کشاورزی با جدیت در این منطقه در دست اجرا و با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته، روند موجود مطلوب ارزیابی می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان طارم در حوزه کشاورزی از جمله کشت گیاهان دارویی، ظرفیت‌های خیلی زیادی دارد، ادامه داد: کشت گیاهان دارویی باید جدی‌تر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سفر خود به شهرستان طارم گفت: امروز با حضور در شهرستان طارم طرح‌های متعددی مورد بازدید و بهره‌برداری قرار گرفت که از جمله آن افتتاح طرح ۴۰۰ هکتاری تجهیز باغات زیتون به سامانه‌های نوین آبیاری است.
حجتی با بیان اینکه بخش مهمی از زیتون کشور در شهرستان طارم تولید می شود، لزوم توجه به توسعه صنایع تبدیلی در این منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود: هنوز در صنایع پایین‌دستی  زیتون در شهرستان طارم کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود.
وزیر جهادکشاورزی گفت: امیدواریم منطقه طارم، با همان سرعتی که طی چند دهه اخیر رو به جلو حرکت کرده است، به حرکت و پیشرفت خود ادامه دهد.
حجتی در ادامه با اشاره به وجود چالشها در حوزوه آب، لزوم توجه به بحث آبیاری های نوین را یادآور شد و گفت: مسئله «افزایش بهره‌وری آب» هنوز جای کار دارد و در دستور کار قرار گرفته است، بعضی مناطق وجود دارد که از بارندگی کافی برخوردار است و می‌تواند فضایی برای غرس درختان دیم باشد که علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک، به ذخیره‌سازی آب و اشتغال‌زایی روستاییان منتج می‌شود.
وی در ادامه به ظرفیت گردشگری شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: شهرستان طارم جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد ومحصولات خاصی با کیفیت بالا در این منطقه به عمل می‌آید. به همین‌خاطر می‌تواند مورد توجه و بازدید گردشگران واقع شود و گردشگران می‌توانند با جاذبه‌های منطقه طارم آشنا شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.