×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بزودی عطاری ها جزء مشاغل فنی و تخصصی شناخته می شوند

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی دکتر محمود خدادوست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظارت بر عطاری‌ها و عملکرد آن‌ها، گفت: بنا بر توافق مشترک با وزارت صنعت، معدن وتجارت و سازمان غذا و دارو، قرار است شغل عطاری بر اساس ماده ۱۳ قانون نظام صنفی جزو مشاغل فنی و تخصصی شناخته شود و بزودی این آیین نامه ابلاغ می‌شود.

وی افزود: با ابلاغ این موضوع، هر شخصی که اقدام به درخواست  پروانه کسب عطاری کند، باید دوره آموزشی تخصصی را طی کنند. به این ترتیب زمانی که عطاری‌ها جزو مشاغل فنی و تخصصی شوند، علاوه بر نظارت وزارت صنعت، سازمان غذا و دارو و بخش‌هایی از وزارت بهداشت نیز می‌توانند بر عملکرد آن‌ها نظارت کنند.

مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، همچنین درباره وضعیت داروخانه‌های طب ایرانی سنتی و اقداماتی که برای عرضه داروهای گیاهی صورت گرفته، گفت: آیین‌نامه‌ای در خصوص مجزا شدن داروخانه‌های طب ایرانی سنتی ابلاغ شده بود، اما بنا بر ایرادهایی که انجمن داروسازی بر آن وارد کرد و چالش‌های پیش‌رو، موجب به بازنگری این آیین‌نامه شد.

خدادوست در خاتمه خاطرنشان کرد: بنا بر توافقی که با همکاری سازمان غذا و دارو و انجمن علمی داروسازی شکل گرفت، ما در حال نوشتن روابطی برای عرضه داروهای گیاهی هستیم؛ به نحوی که با شرایط خاص، گیاهان دارویی بسته‌بندی شده طبیعی و سنتی را در داروخانه‌های رایج عرضه کنیم.

  1. نیما

    این ها از دانشجویان گیاهان دارویی هیچ حمایتی نمیکنند
    در صورتی که با توجه به سرفصل های دروس ما ، میتونیم داروخانه گیاهی رو تاسیس کنیم، از این امز واهمه دارن علتش هم اینه که میدونن در صورتی که دادوخانه گیاهی تاسیس بشه بازار داروخانه معمولی خیلی کم میشه.

  2. مسعود فرشناس

    ما همه و افرادی که در ضممینه طب گیاهی تحصیلات دانشگاهی دارند منتظر چنین رویدادی بودیم امیدوارم چنین رویدادی عملی شود تا هر شخص بی سواد و بدون تجربه در این حیطه فعالیت نکند و بنده به عنوان کارشناس ارشد گیاهان دارویی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران عرض میکنم کنترل چنین امری یعنی اینقدر سخت هست ما و امثال بنده بسیار تمایل داریم که با معاونت غذا و دارو و معاونت درمان و وزارت بهداشت همکاری کنیم و تا این لحظه هم از قوانین صادره حمایت کرده ایم پس حمایت شما از ما کی شروع خواهد شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.