×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آموزش و توزیع بذر گیاهان دارویی در ۱۲ روستای گرگان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  خبرنگار مهر، صبح دوشنبه، آموزش و ترویج و توزیع بذر گیاهان دارویی در ۱۲ روستای حاشیه جنگل شهرستان گرگان توسط کانون بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و همکاری و مساعدت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان و فرمانداری گرگان انجام شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در این جلسه با بیان این که گیاهان دارویی حداکثر در زمان کاشت تا برداشت نیاز آبی کمی دارند، اظهار کرد: گیاهان دارویی در شرایط کم آبی مقرون به صرفه هستند ضمن این که باعث اشتغال زایی های پایدار در حوزه منابع طبیعی می شوند.

عبدالرحیم لطفی ادامه داد: در روستاهای قرن آباد، آهنگر محله، جعفر آباد، نومل، نصرآباد، شاهکوه بالا، چهارباغ، سید میران، دودانگه، سعد آباد، نوچمن و گلند فخرآباد بذر گیاهان دارویی توزیع شده است.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اقدامات خوبی در بخش کاشت گیاهان دارویی در پروژه های مشارکتی منابع طبیعی مثل ترسیب کربن در شهرستان های آزادشهر و گالیکش و مدیریت جامع در شهرستان مینودشت انجام داده است به طوری که زمینه آگاهی و علاقه مندی در بین جوامع محلی در خصوص کشت این نوع گیاهان افزایش پیدا کرده است.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: برای جوامع محلی کلاس های توجیهی- آموزشی ترویج با مربیان متخصص کانون بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار و بروشورهای کشت گیاهان دارویی در بین آن ها توزیع شده است.

لطفی با تأکید بر فعال سازی پتانسیل های استان گلستان در بخش گیاهان دارویی، گفت: آموزش و ترویج کشت گیاهان دارویی به جوامع محلی نقش مهمی دارد و باید با همکاری دستگاه های اجرایی کشت این گیاهان را هدفمند و به سمت محصولاتی که بازار خوبی دارند سوق دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.