×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد واحد بسته بندی باریجه در آرادان ضروری است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت: این شهرستان ظرفیت تولید سالانه بیش از ۲۰ تن شیرابه باریجه را دارد که باید با راه اندازی فرآوری این گیاه دارویی ارزشمند زمینه افزایش اشتغال پایدار را فراهم کرد.
وی اظهارداشت : در سال ۹۶ بیش از ۱۵۰ کیلوگرم بذر باریجه با همکاری سازمان های مردم نهاد در مراتع آرادان کشت شد و براساس برآوردهای اولیه بخش قابل توجه ای از این گیاهان دارویی برای باردهی رویش دارند.
وی خاطرنشان کرد : در سمنان شیره باریجه به ازای یک کیلوگرم سه میلیون ریال به فروش می رسد در حالی که اگر صنعت و فرآوری برای بسته بندی این محصول در آرادان ساماندهی شود می توان هر ۱۰۰ گرم از این گیاه دارویی را به قیمت پنج میلیون ریال به فروش رساند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان با بیان این که این شهرستان یکی از محروم ترین مناطق استان به دلیل تخصیص نیافتن منابع است، گفت: در سال گذشته فقط ۲ درصد اعتبارات ملی و استانی برای جلوگیری از مهار بیابانزایی به فرمانداری آرادان تخصیص یافت.
وی با بیان این که این شهرستان در مجاورت کانون بادی قرار دارد که اگر مهار نشود، مشکلات متعددی برای مردم به وجود می آورد، گفت : با تخصیص اعتبار و کاشت تاغ در پنج هزار هکتار از کانون های بادی، می توان از فرسایش خاک در شهرستان آرادان جلوگیری کرد.
شاه حسینی ادامه داد : کمبود نیروی انسانی یکی از دغدغه های اساسی این اداره است که اکنون ۲ نیروی حفاظتی در عرصه های طبیعی شهرستان آرادان حضور دارد.
از ۹٫۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸٫۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳٫۶ درصد جنگل است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.