×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجیر کردن روستاییان برای برداشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، حلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: متاسفانه برخی از افراد بدون توجه به این موضوع که زمان برداشت گیاهان آغاز شده و یا اینکه این گیاهان باید به مرحله بذردهی و گل دهی برسند، اقدام به برداشت آن ها می کنند.به گفته وی حتی بر خی از این افراد با ریشه گیاهان را از زمین خارج می کنند که این امر تیشه بر ریشه گیاهان در طبیعت است.

حلیمی با اشاره به اینکه این اداره نمی تواند با افرادی که تا اندازه دو تا سه کیلوگرم گیاه دارویی را برداشت کرده برخورد کند، اظهار کرد: همین امر سبب شده تا برخی از افراد سودجو برخی از روستاییان را اجیر کرده، مبلغی به آن ها داده و هر یک از آن ها اقدام به برداشت دو تا سه کیلوگرم گیاه دارویی می کنند که در این صورت زمینه دستگیری آن ها نیز به وجود نمی آید.

وی تصریح کرد: این اداره کل زمانی می تواند با متخلفان برخورد کند که شاهد برداشت مقدار خیلی زیادی از گیاهان دارویی که برای مصرف برداشت نشده بلکه برای خرید و فروش و تجارت برداشت شده، باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: گیاهانی همچون آویشن و چریش از جمله گیاهان دارویی هستند که در این برهه زمانی بیش از همه مورد برداشت قرار می گیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.