×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره برداری از عرصه های طبیعی در خراسان شمالی

حسن وحید یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی اظهار کرد: بهره برداری از گیاهان دارویی در سطح عرصه های منابع طبیعی توسط مردم و بهره برداران عرفی صورت می گیرد که در راستای اقتصادی کردن این حوزه باید از روش های نوین کاشت، داشت و برداشت استفاده کنیم.
وی گفت: در این راستا، افزون بر ۹۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی خراسان شمالی طرح بهره برداری از سه محصول گیاهان دارویی زرشک، باریجه و کتیرا تهیه شده است.
وحید با بیان اینکه در سال جاری تهیه طرح بهره برداری گیاهان دارویی آویشن و مرزه در استان خراسان شمالی هم انجام می شود، اظهار کرد: تنوع در گیاهان دارویی در عرصه های منابع طبیعی این استان زیاد است که بهره برداری از آن باید در قالب اصولی و طرح صورت گیرد.
سطح زیر کشت گیاهان دارویی خراسان شمالی یکهزار و ۲۸۵ هکتار با تولید هزار و ۹۲۰ تن است که گیاهان دارویی این استان شامل زیره سبز، آویشن باغی، باریجه، نعنا فلفلی، خاکشیر، گشنیز، کدو تخم کاغذی، کتان و … است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.
استان ۲۸ هزار کیلومترمربعی خراسان شمالی به دلیل واقع شدن در اقلیم های گوناگون بیابانی، نیمه بیابانی و کوهستانی مستعد کشت انواع گیاهان دارویی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.