×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همایش بین المللی علوم کشاورزی، گیاهان دارویی و طب سنتی در مشهد

رئیس همایش بین المللی علوم کشاورزی، گیاهان دارویی و طب سنتی در این مراسم گفت: دغدغه اصلی در برگزاری این نشست بازگشت به فرهنگ مصرف منابع طبیعی و توجه به مساله آب است.
به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی محمدعلی داوریار افزود: امیدواریم بتوانیم پیگیری سیاست رشد تولید محصولات گیاهی و دارویی را در جامعه اجرا کنیم.
وی گفت: ۵۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارائه و از این تعداد ۳۸۰ مقاله پذیرش شد که به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شوند.
همچنین ۶۶۰ نفر برای شرکت در این همایش ثبت نام کردند که ۲۳۰ نفر آنان را پزشکان و داروسازان تشکیل می دهند.
او از حمایت علمی ۲۳ دانشگاه، موسسه علمی و حضور ۱۰ مجله علمی در این همایش خبر و ادامه داد: برپایی این همایش علمی به همت دانشگاه پیام نور خراسان رضوی و شرکت سپاد انجام شده که نشانگر همکاری صنعت و دانشگاه است.
در حاشیه این همایش دو روزه فن بازار، مرکز تجاری و تخصصی محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی مشهد نیز گشایش یافت.
مدیریت کارگزاری و فن بازار محصولات کشاورزی شرکت سپاد در این خصوص گفت: مبحث گیاهان دارویی مورد اقبال جامعه جهانی است و ایران بواسطه وضعیت خاک، و سهم تولید و‌ مصرف گیاهان دارویی ظرفیت خوبی در این حوزه دارد.
امیرحسین خسروی افزود: این فن بازار می تواند زمینه تولید، فروش و صادرات محصولات را در یک حلقه گرد هم آورد زیرا ایران قطب تولید محصولات دارویی جهام است. مهمترین دغدغه ای که در این همایش مورد توجه است ارائه راهکارهای منع خام فروشی این محصولات و توجیه تولید گنندگان در این خصوص است.
وی ادامه داد: همایش بین المللی علوم کشاورزی، گیاهان دارویی و طب سنتی به دنبال بحث تجارت خارجی و جذب بازارهای صادراتی در حوزه گیاهان دارویی با نگاه به سلیقه، استانداردهای جهانی و هدایت بخش تولید به این موضوع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.