×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طب سنتی در فهرست ملی ایران ثبت شده است

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس ، محمود خدادوست در آیین افتتاحیه رسمی نمایشگاه دهه فجر و نمایشگاه دارو و صنایع وابسته اظهار کرد: مؤسسه رسایش سالانه ۲ همایش برگزار می‌کند و رابطه بین صنعت و دانشگاه را تقویت می‌کند.

وی افزود: همایش طلای سبز با هوشمندی ویژه‌ای در کنار نمایشگاه دارو، با حضور داروسازان و پزشکان برگزار می‌شود که رابطه بین صنعت و دانشگاه را بیش از پیش تقویت می‌کند؛ تلاقی همایش طلای سبز با این نمایشگاه بسیار خجسته است.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: طب سنتی در فهرست ملی ایران ثبت شده که علی‌رغم وجود رقبای طب سنتی همچون چین و هند، در سال جاری کرسی طب سنتی به فرهنگستان علوم پزشکی ایران و به ریاست دکتر ولایتی داده شده که از دو هفته قبل این کرسی آغاز به کار کرده و جای بسی مباهات دارد.

وی خاطرنشان کرد: طب سنتی در کشور چین ۵۰ درصد خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز این کشور را تأمین می‌کند؛ ایران به دلیل داشتن تنوع اقلیمی منحصر به فرد قابلیت بالقوه خوبی در کشت گیاهان دارویی دارد که توجه به این مهم به اقتصاد مقاومتی با تکیه با دانش بومی دارد.

خدادوست اذعان داشت: باید بتوانیم با تولید گیاهان دارویی در کشور زنجیره تولید دارو را در جهت اقتصاد مقاومتی و دانش بومی تکمیل کنیم؛ ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاه ایرانی اثرات دارویی دارند که باید با استفاده از ظرفیت طب ایرانی از این منابع طبیعی استفاده شود.

وی در پایان با تأکید بر ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت ایران تصریح کرد: پزشکان ما باید با شناخت ظرفیت‌های طب سنتی در کنار طب مدرن، روش‌های درمانی طب سنتی را برای مردم تسهیل کنیم تا آنان حق انتخاب داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.