×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقش کنوکارپوس در مشکلات تنفسی خوزستانیها

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  خبرگزاری فارس ، کیامرث حاجی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای سلامت استان خوزستان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور با برجسته‌سازی نقش کنوکارپوس در مشکلات تنفسی، بهانه دست شرکت نفت و صنایع دیگر داد.

وی افزود: این ایراد به دانشگاه علوم پزشکی وارد است که عامل اصلی مشکلات تنفسی اهواز را گیاه کنوکارپوس اعلام کردند و به دیگر عوامل نپرداختند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بابیان اینکه میزان گیاه کنوکارپوس در دزفول را از شهردار آن پرسیده‌ام، عنوان کرد: میزان کنوکارپوس دزفول ۱/۵ برابر شهرهای آبادان و خرمشهر است. در دزفول مشکلات تنفسی خاصی نداشتیم درحالی‌که خرمشهر و آبادان بیشترین مشکلات را پس از اهواز داشت.

وی گفت: شرکت نفت و دیگر صنایع باید پیوست‌های زیست‌محیطی را اجرا کنند. مسئولان وزارت نفت وعده خاموشی یک فلر نفتی در روز هوای پاک را داده بودند، باید ببینیم این کار به کجا رسید.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه هنوز برخی مدیران دغدغه محیط‌زیست و هوای آلوده را ندارند، بیان کرد: لازم است به این مسئله توجه جدی شود و پیشنهاد‌ می‌شود موضوع آلودگی هوا در جلسات بعدی شورای سلامت استان نیز پیگیری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.