×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اشتغال ۳ هزار نفری با اجرای عملیات بهره برداری باریجه در خراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌ علیرضا احمدی اسکویی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح های احیا و بهره برداری گیاهان دارویی و صنعتی اداره کل منابع طبیعی استان در سال جاری ۷ طرح احیا و بهره برداری گیاهان دارویی و صنعتی در سطح هزار و ۹۰۰ هکتار از رویشگاه های گیاهان دارویی استان توسط مجریان طرح ها اجرا و بهره برداری می شود.

وی گفت: محصول برداشت شده حدود ۷ تن شیره باریجه، یک تن کتیرا و ۱۳ تن میوه زرشک وحشی خواهد بود.

احمدی اسکویی افزود: در همین راستا نیز حدود هزار هکتار از این رویشگاه ها عملیات احیا و توسعه( بذر و نهال کاری) رویشگاه های گیاهان دارویی در پاییز سال جاری اجرا خواهد شد که در این خصوص میزان هزار و ۲۰۰ کیلوگرم بذر باریجه تهیه شده است.

کارشناس مسئول بهره برداری گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به کاربرد این گیاهان در زمینه های دارویی، بهداشتی و صنعتی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره و بر بهره برداری اصولی وفنی از آن ها تاکید کرد.

وی گفت: با حفظ و احیای این گیاه بومی در منطقه می توان زمینه های اشتغالزایی در خصوص بهره برداری و فرآوری آن را فراهم کرد.

احمدی اسکویی افزود: در سال ۹۵ با اجرای عملیات بهره برداری باریجه شرایط اشتغال ۳ هزار نفر روز به مدت دو ماه ایجاد شد.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.