×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۳هکتار گیاه دارویی رازیانه  نخستین بار در سلطانیه کشت شد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی پیمان حائری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تغییر الگوی کشت به سمت محصولات با نیاز آبی کم به علت وجود خشکسالی‌های اخیر یکی از نیازهای اساسی کشورمان است و در این راستا کشت رازیانه در شهرستان سلطانیه در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه کشت رازیانه در تناوب با محصولات گندم و جو باعث اصلاح ساختار خاک می‌شود، تصریح کرد: گیاه رازیانه کاربرد دارویی و صنعتی نیز دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه از کاشت رازیانه برای نخستین بار در سطح ۱۳ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان سلطانیه به ۲ هکتار می‌رسد.

 

حائری عنوان کرد: گیاه رازیانه در صنعت زنبورداری برای تولید عسل کاربرد داشته و ساقه آن نیز برای تغذیه دام به ویژه گاو مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که باعث افزایش شیردهی گاو می‌شود.

 

وی متوسط عملکرد گیاه رازیانه را ۳ تن در هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: توسعه کشت انواع گیاهان دارویی در حال حاضر به جدیت در سراسر کشور از جمله استان زنجان و شهرستان سلطانیه دنبال می‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه به انجام اقدامات ترویجی و برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی اشاره و بیان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در اشتغالزایی در منطقه بسیار تاثیرگذار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.