×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۵۰ هزار هکتار اراضی کشور زیر کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، محمدعلی طهماسبی در نشست خبری گفت: برای ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و تکمیلی محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی محدودیتی وجود ندارد اما باید متقاضی سرمایه گذاری در این زمینه باشد.

وی با بیان اینکه در گلخانه‌ها بازدهی آب بالا می‌رود و اکنون در دنیا ۳.۵ میلیون هکتار گلخانه وجود دارد، افزود: جابه جایی زمان کشت و عدم حمایت از محصولات پر آب بر از دیگر اقدامات برای کاهش مصرف آب در کشاورزی است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: یکی از طرح‌هایی که در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی پیشنهاد شده طرح جایگزینی گیاهان دارویی به جای محصولات کشاورزی با مصرف زیاد آب است.

طهماسبی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی به لحاظ تولید و اشتغال است، ادامه داد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کشور ۱۵۰ هزار هکتار است که در برنامه اقتصاد مقاومتی باید به سطح زیر کشت گیاهان دارویی به ۲۸۴ هزار هکتار برسد.

وی در خصوص بیمه باغات نیز تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار هکتار از باغات کشور بیمه است و محدودیتی در این زمینه نداریم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: حدود ۵۰ درصد از صادرات بخش غذایی مربوط به فرآورده‌های باغی است.

طهماسبی خاطر نشان کرد: در راستای کاهش میزان مصرف آب محصولات کشاورزی نیز تاکید بر این است به جای کشت‌های تابستانی و بهاره، کشت‌های پاییزی و زمستانه انجام شود تا با استفاده از آب باران میزان مصرف آب بخش کشاورزی کاهش پید کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.