×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایمنا احمد صفی با اشاره به صادارت گیاهان دارویی در استان اصفهان در سال‌جاری به خارج از کشور، اظهار داشت: این گیاهان از نظر وزن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: میزان صادرات گیاهان دارویی در مدت مشابه سال گذشته ۳۹۰ هزار کیلوگرم و ارزش آن ۳میلیون و ۴۸۶ هزار دلار بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ تن گیاه دارویی از ۴۱۱ هکتار از رویشگاه‌های طبیعی این استان تولید شد.

وی بیان داشت: برگه آلوئه‌ورا، زعفران، آویشن، گلرنگ، گلاب و عرقیجات، مازوج، زرشک و قارچ از جمله اقلام گیاهان دارویی صادراتی از استان اصفهان هستند.

صفی یادآور شد: این میزان گیاه دارویی که از رویشگاه‌های بالقوه استان اصفهان برداشت شده به کشورهای حوزه خلیج فارس، آلمان، هندوستان، ترکیه و تایلند صادر شده است.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های نایین، خور و بیابانک، آران و بیدگل، کاشان، شهرضا و نطنز از عمده تولیدکنندگان گیاهان دارویی در استان اصفهان هستند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: بیش از ۱۰۰ گونه گیاه دارویی در این استان تولید می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.