×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی وترکیبات طبیعی به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، بیشترین زعفران صادراتی کشور در این مدت به مقصد کشورهای امارات متحده‌عربی، اسپانیا، عربستان، هند و ایتالیا ارسال شد.

در این مدت ۲۶ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار زعفران به امارات متحده‌عربی، ۹ میلیون و ۲۶۵ هزار دلار به اسپانیا، سه میلیون دلار به عربستان، ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار به هند و یک میلیون و ۳۳۶ هزار دلار به ایتالیا صادر شد.

صادرات گیاهان صنعتی و دارویی نیز در این مدت با احتساب زعفران به ۶۶ میلیون و ۴۶۵ هزار دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷/۸ درصد کاهش داشته است.

گیاهان صنعتی و دارویی شامل تخم گشنیز، خاکشیر، زیره، صمغ‌ها، ریشه شیرین‌بیان، کتیرا، حنا، سدر، توتون و تنباکو، پنبه و لینتر است.

بیشترین صادرات این محصولات بدون در نظر گرفتن زعفران به ترتیب به مقصد کشورهای ایتالیا، تایوان، آلمان، فرانسه و پاکستان ارسال شد.

مجموع صادرات گیاهان صنعتی و دارویی به این کشور در هشت ماهه امسال ۴۲۴ هزار و ۷۷۵ دلار بوده است. در مدت یاد شده ۱۵۱ هزار و ۷۵۰ دلار گیاهان صنعتی و دارویی به ایتالیا، ‌۸۲ هزار و ۷۰۰ دلار به تایوان، ۷۹ هزار و ۶۱۱ دلار به آلمان، ۵۶ هزار و ۲۰۱ دلار به فرانسه و ۵۴ هزار و ۵۱۳ دلار به پاکستان صادر شد.

طی هشت ماهه امسال به جز صادرات تخم گشنیز، حنا و سدر، لینتر و سایر گیاهان دارویی تمامی اقلام زیرمجموعه گیاهان صنعتی و دارویی با کاهش روبه‌رو بودند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.