×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
راه اندازی مرکز آموزشی پژوهشی گیاهان دارویی در خوزستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی هژیر کیانی امروز  در ایذه اظهار کرد: به منظور توانمند‌سازی جوامع محلی و حفظ ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی گیاهان دارویی در زاگرس مرکزی، به همت شرکت تعاونی جنگل و مرتع کیان زاگرس، نخستین مرکز علمی پژوهشی و آموزشی گیاهان دارویی در شمال خوزستان و منطقه کوه سفید مراحل پایانی خود را می‌گذراند و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این مرکز با سرمایه‌گذاری و آورده شخصی اعضای شرکت تعاونی، همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه و انجمن فعالان محیط زیست زاگرس (پِرک) با هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال راه‌اندازی خواهد شد.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط‌زیست استان خوزستان تصریح کرد: این مرکز دارای بخش‌های مختلف، آموزشی و پژوهشی و آزمایشگاهی بوده و سالانه ظرفیت آموزش بیش از یک هزار نفر از بهره‌برداران جامعه محلی و علاقه‌مندان به کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارا است.

کیانی گفت: ما بر این باوریم یکی از راه‌کارهای پایدار و مغفول مانده در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست، توانمندسازی جوامع محلی و اقتصادی کردن بهره‌برداری از این منابع با ملحوظ داشتن اصل توسعه پایدار است که امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز بتوانیم در این راه قدم‌های مثبتی برداریم و با رویکرد کار‌آفرینی نوین، وابستگی بدون بازگشت و اتلاف منابع طبیعی توسط جوامع محلی را کاهش دهیم.

این فعال محیط‌زیست در پایان گفت: از استاندار خوزستان، مدیران کل منابع طبیعی و محیط‌زیست تقاضا داریم در این راه به ما کمک کنند تا بتوانیم به اهداف نخستین مرکز آموزشی پژوهشی گیاهان دارویی زاگرس که در شمال خوزستان ایجاد شده است جامه عمل بپوشانیم و از همکاری مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه که همواره مشوق و پشتیبان ما بوده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

لازم به ذکر است این مرکز پژوهشی در منطقه شمال خوزستان و کوه سفید دهدز در روستای «دمِ دز» راه‌اندازی و طرح الگویی و ملی حوزه آبخیز کارون به کارفرمایی اداره کل منابع طبیعی خوزستان و منابع طبیعی شهرستان ایذه در سطح ۱۶۶ هزار هکتار در این منطقه در حال اجرا است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.