×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی،حبیب زارع در کارگروه گیاهان دارویی بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به تشکیل کمیته راهبردی کارگروه گیاهان دارویی در این بنیاد، اظهار داشت: یزد ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گیاهان دارویی دارد اما این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

وی افزود: به منظور استفاده بهینه از این ظرفیت، بنیاد نخبگان با تشکیل کمیته راهبردی با موضوع گیاهان دارویی، قصد دارد از ایده‌های مرتبط با گیاهان دارویی حمایت کند.

زارع هدف از تشکیل کمیته راهبردی را سیاست‌گذاری برای کارگروه گیاهان دارویی بنیاد نخبگان یزد عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف کارگروه گیاهان دارویی، کمک به تشکیل تیم‌های تحقیق و توسعه با حضور اعضای متخصص برای ارائه طرح‌های تولیدی دانش بنیان با رویکرد علمی است تا مورد حمایت بنیاد نخبگان قرار گیرد.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که بر اساس مصوبات این کارگروه انجام خواهد شد، ادامه داد: این حمایت‌ها شامل حمایت از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، حمایت در قالب تجهیزات آزمایشگاهی و پرداخت تسهیلات به طرح‌های نوآورانه و فناورانه شرکت‌هاست.

در این جلسه پیش‌نویس نمودار سازمانی و شرح وظایف کمیته‌های کارگروه برای اعضا تشریح شد و اعضای کمیته نظرات اصلاحی خود را در این زمینه اعلام کردند.

در این جلسه مقرر شد؛ افراد علاقمند طرح‌های دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی را آماده کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

طرح تشکیل پژوهشکده گیاهان دارویی در یزد، تشکیل مرکز بورس ایده‌یابی گیاهان دارویی، امکان‌سنجی تولید و استفاده از گیاهان غیرصنعتی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.