×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اولین “شامپوداروی” ایران تولید شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی ،‌ دکتر سیدصدرالدین نبوی مجری طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه محصول تولید شده یک شامپو دارو گیاهی است، گفت: این شامپودارو با عنوان «رکوبیزول» تولید شده و اولین شامپو داروی ثبت شده در ایران است که در موارد زخم و التهابات کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه این شامپو دارو برای شستشو و درمان زخم در مواقع التهابات منتشره و غیر منتشره تجویز می‎‌شود، خاطر نشان کرد: در فرمولاسیون این دارو از مواد موثره گیاهان دارویی بابونه آلمانی و گل همیشه بهار تولید استفاده شده است.

نبوی با تاکید بر اینکه این شامپو، یک داروی ضد عفونی کننده نیست، توضیح داد: در ابتدا تحقیقات ما پماد «رکوبیزول» را برای درمان و ترمیم زخم و رفع التهابات تولید کردیم و بر اساس درخواست پزشکان متخصص پوست، فرم شامپو دارو این پماد را نیز تولید کردیم.

مجری طرح با بیان اینکه تاکنون برای درمان زخم و التهابات از شامپو بچه که دارای PH پایین است، استفاده می‌شد، یادآور شد: این شامپو یک داروی غیر اختصاصی است. بر این اساس در این مطالعات ما سعی کردیم شامپو و شستشو دهنده اختصاصی برای این افراد تولید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این شامپو داروی گیاهی یک شستشو دهنده و درمان التهابات اختصاصی است، اظهار کرد: این شامپو در مواقع التهابات نظیر اگزما، کهیر، عرق سوز، ادرار سوختگی اطفال، خارش و انواع التهابات منتشره و غیر منتشره در نواحی سر و کل بدن قابل استفاده است.

نبوی با بیان اینکه این شامپو مناسب برای انواع پوست‌ها و همه سنین است، گفت: این شامپو برای شستشوی موی سر، دست، صورت و کل بدن قابل استفاده است.

به گفته این محقق این شامپو علاوه بر آنکه برای افراد مبتلا به زخم بستر و زخم‌های ناشی از جراحت و جراحی قابل استفاده است، از آن می‌توان برای درمان انواع التهابات نظیر اگزما کهیر، دمل و  کورک نیز بهره برد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.