×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، داوود بیات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گیاهی علفی همدسته شبدرها در ترکی یونجه و در فارسی «اسپست باغی» خوانده می‌شود به طوریکه ارتفاع آن به یک متر نیز می‌رسد و دارای فواید زیادی است.

وی این گیاه را گرم و تر اعلام کرد و افزود: یونجه دارای ویتامین‌های A ، D ، E ، K و B ، املاح معدنی همچون کلسیم، اسیدفولیک، منیزیم و پتاسیم است.

بیات، یونجه را باعث قوت بدن دانست و عنوان کرد: این گیاه ضعف بدن ناشی از خونسازی ضعیف را اصلاح کرده و باعث خونسازی در بدن می‌شود.

وی به دیگر فواید یونجه پرداخت و خاطرنشان کرد: این گیاه دارای مقدار قابل توجهی پروتئین است و برای افزایش وزن نیز توصیه می‌شود.

این متخصص طب‌سنتی تأکید کرد: یونجه برای ضعف عمومی و کم‌خونی مفید بوده و تقویت‌کننده اعصاب است همچنین این گیاه خاصیت ملین بودن نیز دارد.

وی با بیان اینکه مصرف یونجه به صورت خام باعث ایجاد نفخ می‌شود، تصریح کرد: یونجه را به گونه‌های متفاوتی همچون دم‌کرده، پخته و یا مربا می‌توان مصرف کرد.

بیات با اشاره به اینکه یونجه باعث افزایش شیر و منی می‌شود، گفت: خانم‌ها در مصرف این گیاه باید مراقب باشند چرا که مصرف زیاد آن باعث جلو افتادن دوران قاعدگی می‌شود.

عضو پیوسته انجمن علمی طب‌سنتی ایران با بیان اینکه قوت یونجه خشک تا ۵ سال است، ادامه داد: می‌توان یونجه کوبیده شده را برای درمان ورم بدن به‌کار برد هر چند عرق یونجه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تأثیر آن سریع از بین می‌رود.

بیات مصرف گیاه یونجه را برای افراد سردمزاج مفید دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که دارای مزاج گرم هستند بهتر است با احتیاط از این گیاه استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.