×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیماری های پوستی و درمانهای گیاهی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، به نقل از تسنیم،؛ فریبرز معطر درباره استفاده از گیاهان دارویی در درمان بیماریهای پوستی اظهار کرد: پوست با سطحی برابر دو مترمربع و وزنی برابر ۴ کیلوگرم بزرگترین اندام بدن انسان را تشکیل می‌دهد.

به‌گفته وی پوست بدن را در برابر عوامل مختلف و خطرناک محیط محافظت می‌کند لذا حفاظت و نگهداری از پوست از مهمترین عوامل سلامتی و تندرستی محسوب می‌شود.

استاد فارماکوگنوزی تصریح کرد: خوشبختانه در عالم گیاهی برای درمان امراض مختلف پوستی، گیاهان دارویی مفیدی وجود دارند که با مصرف آنها یا فرآورده‌های تهیه شده از آنها زیرنظر پزشک مجرب می‌توان از پوستی سالم و شاداب بهره‌مند شد.

معطر خاطرنشان کرد: توسعه علوم دارویی در زمینه شناسایی، استانداردسازی ترکیبات مؤثر گیاهان دارویی و تهیه اشکال مدرن دارویی آنها همچنین ارتقای طراحی و کیفیت مطالعات فارماکولوژی پایه و بالینی سبب شده تا گیاهان دارویی علاوه بر اشکال سنتی به‌شکل فرآورده‌های دارویی نیز به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرند.

وی یادآور شد: در این رابطه از گیاهان شاه‌تره برای درمان اگزما، از پوست ریشه و ساقه زرشک برای بیماری پسوریازیس، از گیاه کندس و خله برای درمان برص، از گیاه همیشه‌بهار برای برطرف کردن خشکی پوست، از گیاه بابونه برای درمان آکنه و از گیاه خارمریم برای درمان خال و در نهایت از برگ ریشۀ گزنه برای درمان ریزش مو می‌توان استفاده کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.