×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت نشان جغرافیایی ملی – بین المللی صنعت گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق زاده معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزارت صنعت و معدن و تجارت در نشست با پژوهشگران استان با اشاره به ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی گفت: نشان ثبت جغرافیایی ملی و سپس بین المللی در زمینه گیاهان دارویی در استان انجام می شود که با این کار زمینه معرفی گیاهان دارویی و برند سازی با نام کهگیلویه و بویراحمد به صورت قانونی انجام و محصولات گیاهان دارویی در سطح بین المللی عرضه می شود.

وی تنوع تولید،بروز بودن و نیروی متخصص را از عوامل پیشرفت صنعت در استان بیان کرد و افزود: با تفاهم نامه های متعددی که با وزارت علوم، وزارت کار و وزارت بهداشت منعقد شده درصدد دانش بنیان کردن صنعت و تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت هستیم.

دکتر صادق زاده با بیان اینکه تا پایان سال دو هزار عنوان فرصت مطالعاتی در زمینه کارآموزی و کارورزی انجام می شود یادآوری کرد: از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۹۲ نیز ۴۷ واحد تحقیق و توسعه در کشور انجام شد.

وی گفت: درحال حاظر ۳۲۰ واحد تحقیق و توسعه در کشور ایجاد شد که از این تعداد ۱۱ واحد در کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه تاکنون در کشور ۵۲ محصول ثبت ملی شده و ۳۱ محصول نیز نشان جغرافیایی بین المللی را دریافت کردند افزود: خاویار دریای خزر، نارنگی بندرعباس، زعفران بیرجند،فرش کاشان از جمله این محصولات هستند.

صادق زاده با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ هزارو ۷۰۰ شرکت دانش بنیان صنعتی و نوپا در کشور وجود دارد گفت: حدود ۲۷۰ صنعت دانش بینان تاکنون ثبت شده و ۳۲ شرکت دارای پروانه تولید نیز در کشور وجود دارد.

وی همچنین ازمعافیت های مالکی برای صنایعی که دانش بنیان نیستند خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۳ میلیون نفر ساعت در بحث دانش بنیان کردن کالا آموزش داده شدند. 

دیودیده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم با بیان اینکه ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۵۰۰ طرح بزرگ و متوسط صنعتی در استان پیش بینی شده است گفت: تا کنون۱۰۵ طرح مبلغ ۹۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردند.

وی گفت:تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های کلان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار هم با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی در استان کهگیلویه و بویراحمد ناچیز است گفت: باید زیرساخت های پژوهش در استان تشکیل شود تا بتوانیم در حوزه پژوهش کارهای مثمر ثمر و مفیدی انجام دهیم.

مجید محنایی افزود: تجمیع مراکز رشد و حضور آنها در پارک علم و فناوری از مهمترین مواردی است که دانشگاهیان باید تلاش خود را بر آنها متمرکز کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.