×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی بزرگترین و استاندارد ترین مرکز بازارچه تبادلات گیاهان دارویی بزودی در شیراز

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیمان یوسفی آذر مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی در سفر دو روزه خود به استان فارس پس از شرکت در ستاد گیاهان دارویی استان فارس با بیان اینکه استان فارس پتانسیل اقلیم مختلف آب و هوایی بسیار خوبی دارد اظهار امیدواری کرد: گیاهان دارویی در استان فارس حداقل پیشانی کشور باشد و اینکه باید توجه خاصی به شیراز داشت .
وی با اشاره به توجه ویژه وزیر جهاد کشاورزی به گیاهان دارویی و پیگیری برای توسعه آن از طریق ریاست جمهور و معاون اول وی، افزود: در حال حاضر توسعه گیاهان دارویی در طرح اقتصاد مقاومتی تهیه شده است و با توجه به تائید آن در مرکز پژوهش ها به زودی مراحل نهایی آن طی می شود.
پیمان یوسفی آذر ابتدا بر ایجاد برند و سپس تولید تاکید کرد و قول داد: در زمان تخصیص اعتبار نخستین استانی که اعتبار به آن تخصیص داده شود استان فارس خواهد بود و تا دو ماه آینده بودجه ای را در اختیار این سازمان قرار خواهیم داد تا زیباترین، استاندارد ترین و بزرگترین مرکز بازارچه تبادلات گیاهان دارویی را در شیراز راه اندازی شود.
وی با اشاره به بازار گیاهان دارویی در خارج از کشور افزود: ترند مالی گیاهان دارویی اروپا  برابر با  ۱۵۰ الی۱۶۰ میلیارد دلار است که بیش از ۵۰ الی ۶۰  میلیارد دلار آن فقط متعلق به دمنوش است و امید است بتوانیم در کشورمان فرآوری‌های استاندارد و بسیار خوبی در این زمینه داشته باشیم.
پیمان یوسفی آذر اظهار کرد: طبق آخرین آمار صادرات گیاهان دارویی که در سال ۲۰۱۶ داشته ایم  ۲۰۰ میلیون دلار در زمینه زعفران،  ۱۰۰ میلیون دلار در زمینه گل محمدی و ۵ میلیون دلار برای سایر گیاهان دارویی ارز آوری داشته ایم .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.