×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ابلاغ آیین نامه راه اندازی داروخانه های طبیعی تا یک ماه آینده

محمود خدادوست امروز در حاشیه کارگاه آموزشی آشنایی با نظام سلامت در اسلام در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ایرنا و تسنیم با بیان اینکه داروخانه‌های طبیعی اختلالی در کار عطاریها ایجاد نمی‌کنند، اظهار داشت: راه‌اندازی این داروخانه سبب افزایش مشتری داروخانه‌های رایج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت داروخانه‌های طبیعی هیچ تداخلی با عطاریها نداشته و مقوله جدایی است.

مدیرکل دفتر طب سنتی، ایرانی- اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در راستای ارائه خدمات ایمن به مردم و آسان‌سازی دست‌رسی آنها اقدام به راه‌اندازی داروخانه‌‌های طبیعی شد، افزود: در این داروخانه‌ها مسئول فنی داروساز تعیین شده است که می‌تواند مشاوره فنی و تخصصی به مردم ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه داروسازها نیز می‌توانند در این زمینه دوره کوتاه مدتی را آموزش دیده و برای ارائه فرآورده‌های طبیعی با استانداردهای لازم مردم را درست راهنمایی کنند، تصریح کرد: با توجه به اقبال زیاد مردم، وزارت بهداشت نیز وظیفه توسعه این ظرفیت را برعهده دارد.

خدادوست عنوان کرد: راه‌اندازی داروخانه‌های طبیعی علاوه بر اشتغال‌زایی برای داروسازان جوان، خدمات ایمن و موثر را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد اعتراض داروسازان به دلیل گمانه‌زنی است، ابراز کرد: برداشت آنها اینگونه است که در صورت راه‌اندازی داروخانه طبیعی مراجعات فعلی آنها کم می‌شود در حالی که این تفکر اشتباه است.

مدیرکل دفتر طب سنتی، ایرانی- اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: با راه‌اندازی داروخانه‌‌های طبیعی میزان عرضه افزایش یافته با افزایش میزان عرضه هم مشتری داروخانه‌های طبیعی و هم مشتری داروخانه‌های رایج افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حدود ۱۸۰۰ تا ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی از بین هشت هزار گونه گیاهی که در کشور وجود دارد که از این ظرفیت باید بهره‌گیری کرد.

خدادوست ابراز کرد: متاسفانه بیشتر صادرات کشور به صورت خام‌فروشی است در حالی که با فرآوری این محصولات با استفاده از صنایع تبدیلی ارزش افزوده بیشتری حاصل می‌شود.

وی به صادرات سالانه یک هزار تن گیاه دارویی به صورت خام از کشور اشاره کرد و یادآور شد: عرضه گیاهان دارویی به صورت خام به صلاح اقتصاد کشور نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.