×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آخرین آمار تولید داروهای گیاهی در ایران اعلام شد

 

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ایسنا، رییس اداره داروهای طبیعی سازمان غذا و دارو آخرین آمار تولید داروهای گیاهی در کشور را اعلام کرد و گفت: شمار داروهای گیاهی ایرانی به عدد ۸۲۱ رسیده است که در مقایسه با سال قبل حدود ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

دکتر امیرحسین جمشیدی افزود: تعداد داروهای گیاهی تولید شده در داخل کشور تا سال ۹۰، ۷۱۸ مورد بود که اکنون به ۸۲۱ دارو رسیده است.

وی همچنین از افزایش شمار کارخانه‌های تولید کننده فرآورده‌های گیاهی خبر داد و گفت:‌ تا سال ۹۰ ، ۶۳ لابراتوار، مبادرت به تولید فرآورده‌های گیاهی می‌کردند که اکنون به ۷۴ لابراتوار رسیده است و شاهد یک رشد حدود ۱۵ درصدی در زمینه کارخانه‌های تولید کننده داروهای گیاهی در سال جاری هستیم.

رییس اداره داروهای طبیعی سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان اینکه تحریم‌ها کمترین اثر را بر حوزه تولید داروهای گیاهی گذاشته‌اند، گفت: این امر نشان می‌دهد تحریم‌ها در خصوص تولید داروهایی که مواد اولیه‌شان در داخل کشور تامین می‌شود، نمی‌تواند اثرگذار باشد. خوشبختانه در زمینه تولید داروهای گیاهی، کمترین وابستگی را به خارج از کشور داریم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.