×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران با تاکید بر پیشرفت های چشمگیر کشورمان در استفاده از گیاهان دارویی در طی سال های اخیر گفت: تاسیس سلامتکده های طب سنتی و حضور پزشکان و داروسازان متخصص طب سنتی در این مراکز، سبب ساماندهی و مصرف منطقی فرآورده های طب سنتی و گیاهان دارویی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبیعت خاص کشور و غنی بودن از منابع طبیعی و گیاهان دارویی بی نظیر در سال های اخیر موجب پیشرفت های بسیار خوب در سطح آموزش و توسعه طب سنتی شده است.

وی با بیان اینکه از نظر تولید و بسته بندی این فرآورده ها نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده، افزود: به طوری که در حال حاضر ایران در میان ۱۰ کشور اول تولید کننده داروهای گیاهی در جهان قرار دارد و خوشبختانه ساماندهی و نظارت بر عرضه این فرآورده ها در عطاری ها نیز از دیگر اقدامات سازمان غذا و دارو برای استفاده بهینه از این سرمایه ملی به شمار می رود.

سجادی برخی تجویزها و تشخیص های غیر اصولی در برخی از عطاری ها و مراکز غیر مجاز عرضه را موجب ایجاد عوارض و تداخلات درمانی بسیاری برای بیماران عنوان و خاطرنشان کرد: تبلیغات فریبنده و تجویز محصولات ترکیبی نا مشخص در قالب کپسول یا شربت می تواند سلامتی افراد را تهیدی کند.

به گفته وی نگرش طب سنتی همواره دیدگاهی پیشگیرانه و سپس درمانی است، بنابراین در طب سنتی همه سعی و تلاش متخصصان بر حفظ تندرستی و سلامتی بیمار معطوف می شود از این رو لازم است از طریق رسانه های عمومی، روشنگری بیشتری نسبت به مصرف فرآورده ها و ترکیبات غیر مجاز صورت پذیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.