×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گردآوری ۱۲۸ گونه گیاه دارویی در کلکسیون گیاهان دارویی اردبیل

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از شناسایی، جمع آوری و کشت ۱۲۸ گونه گیاهان دارویی بومی و غیربومی در استان اردبیل خبر داد.

حسین کربلایی خیاوی در بازدید از مرکز توسعه و تحقیقات گیاهان دارویی اردبیل افزود: این مهم در قالب طرح ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی شمالغرب کشور در استان محقق شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در سال گذشته و اردبیل آغاز شده است، ادامه داد: تحقیقات روی جنبه های مختلف گیاهان دارویی استان از اهداف مهم این طرح بوده و با تکمیل آن مجموعه جامعی از گیاهان دارویی مناطق شمال غرب کشور جمع آوری خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: در قالب این طرح سازگاری گونه های مختلف گیاهان دارویی بررسی و اهلی سازی و کاشت در شرایط زراعی مناطق مختلف مطالعه می شود.

خیاوی حفظ گونه های در حال انقراض و در معرض خطر، بررسی میزان و ترکیبات مواد موثره گیاهان دارویی، روش های نوین تکثیر و زادآوری، استخراج و بررسی مواد موثره گیاهان دارویی، فرهنگ سازی و ترغیب به کاشت و تولید گونه های دارویی به جای جمع آوری از طبیعت را از اهداف ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی در این استان برشمرد.

وی با اشاره به افزایش گونه های کلکسیون گیاهان دارویی به ۱۷۰ گونه در طی سال جاری گفت : تلاش می شود تا پایان اجرای این طرح نیز تعداد گونه های جمع آوری شده به بیش از ۲۵۰ گونه برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.